ایلام- وزیر جهاد کشاورزی در ایلام گفت: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به کارگاه‌های خرد روستایی اختصاص می‌یابد.

کارگاه‌های خرد روستایی در ایلام مورد حمایت قرار می گیرند

به گزارش قدس آنلاین، محمود حجتی چهارشنبه شب در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح های بسیار خوبی انجام و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه لازم است در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی متناسب با ظرفیت استان ها برنامه‌ریزی شود، افزود: انجام درست طرح‌های اقتصاد مقاومتی سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: استان ایلام از ظرفیت اقتصادی بالایی برخوردار است که لازم است در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از آنها بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان برنامه‌ها و پروژه‌ها را اجرایی و دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به کارگاه‌های خرد روستایی اختصاص می‌یابد.

حجتی عنوان کرد: اراضی آبی استان ایلام در برنامه ای ۵ ساله به دو برابر میزان موجود افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع سبب ایجاد اشتغال و تحول در استان ایلام می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌هایی که وجود دارد بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان ایلام به اراضی آبی تبدیل می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: دولت به ارتقا و توسعه بخش کشاورزی در استان هایی مانند ایلام بسیار توجه دارد و برای این موضوع نیز برنامه های مختلفی را اجرایی می‌کند.

وی تأکید کرد: کشور ما از نظر داشتن منابع و ظرفیت های کشاورزی در جایگاه خوبی قرار دارد و می توانیم در حوزه های صنایع وابسته به کشاورزی در دنیا به جایگاه خوبی برسیم.

حجتی افزود: صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و بسته‌بندی حوزه‌ها و بخش‌هایی هستند که می توان برای توسعه بر روی آنها کار کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما می‌توانیم با تمرکز بر روی صنایع تبدیلی خرد مانند کشورهای چین و هند به توسعه برسیم و در حوزه‌های مخلف وابسته به کشاورزی اشتغالزایی داشته باشیم.

وی افزود: با راه‌اندازی صنایع و خرد و صنایع تبدیلی می توان با سرمایه‌های کم و بازه زمانی کوتاه اشتغالزایی ایجاد کرد و به سود مناسب نیز دست پیدا کرد.

وزیر جهاد کشاورزی عصر روز چهارشنبه به استان ایلام سفر کرد و از طرح های کشاورزی این استان بازدید کرده و در روز پنجشنبه نیز در برنامه‌های مختلفی حضور پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.