ایلام- استاندار ایلام گفت: طرح های حوزه آب و خاک در استان ایلام، نقطه امید مردم این استان برای اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی هستند.

طرح های حوزه آب و خاک نقطه امید مردم استان ایلام هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مروارید در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور حجتی وزیر جهادکشاورزی(وزیر معین استان در امور اقتصاد مقاومتی) برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک، طرح های حوزه آب و خاک و تبدیل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی، تحول مناسبی در رونق کسب و کار و اقتصاد استان ایجاد خواهد کرد.

وی به لزوم تکمیل زنجیره تولید در استان اشاره کرد و افزود: عدم تکمیل زنجیره تولید مرغ در استان،  مشکلات زیادی را برای مرغداران ایجاد نموده و تکمیل این زنجیره مهم، در دستور کار مدیریت استان قرار گرفته است.

استاندار ایلام با بیان اینکه استان ایلام از نظر کشاورزی و دامداری از ظرفیت بسیار بالای برخوردار است، یادآور شد: لازم است به این بخش ها توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ ایستگاه کوچک تأمین آب در استان در دست اجراء است، خاطرنشان ساخت: با بهره برداری از  این ایستگاه ها؛  ۱۷ هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل خواهند شد.

استاندار ایلام به مزیت استان در زمینه نفت و گاز نیز اشاره و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت های استان در حوزه نفت و گاز، توسعه همه جانبه استان ایلام دور از انتظار نیست.

محمدرضا مروارید تأکید کرد: تصویب بازارچه های پیشنهاد شده توسط استان در هیأت دولت و راه اندازی آن ها، نقش بسزایی در اشتغال و اقتصاد استان خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.