دبیر کل سابق سازمان ملل گفت: از اتهامات رشوه خواری که توسط دادستان‌های آمریکایی علیه برادر و برادرزاده اش مطرح شده، بهت زده و شرمسار است.

شرمساری دبیر کل سابق سازمان ملل به خاطر رشوه خواری بستگان

به گزارش "قدس آنلاین"، بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل که انتظار می رود در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی شرکت کند، در سخنانی تاکید کرد: به خاطر اتهامات رشوه خواری علیه برادر و برادرزاده‌ام کاملا "بهت زده و شرمسار" هستم.

بان کی ‌سانگ، برادر کوچک ‌تر بان کی‌ مون که مدیر ارشد یک شرکت بزرگ ساخت‌ وساز در کره جنوبی است و پسرش جو هیون بان، کارگزار املاک و مستغلات نیویورک، سه ‌شنبه در دادگاه فدرال منهتن در نیویورک حاضر شدند تا به اتهام رشوه‌ دهی پاسخ دهند.

دادستان‌ های امریکا برادر و برادرزاده بان کی‌مون را به رشوه‌ دادن به یک مقام رسمی اهل یک کشور خاورمیانه‌ از طریق یک واسطه امریکایی متهم کرده ‌اند. ظاهرا این مقام رسمی قرار بود با دریافت رشوه از بودجه دولتی برای خرید پروژه ساختمانی آنان استفاده کند.

دادستان‌ ها می ‌گویند که در اوایل سال ۲۰۱۳ شرکت ساخت ‌وساز کینگنام کره جنوبی که برادر کوچک‌ تر بان کی‌مون، مسئول اجرایی آن بوده، با افزایش بدهی مواجه شده بود و می‌ خواسته ساختمان ۸۰۰ میلیون دلاری ‌اش را در هانوی، پایتخت ویتنام بفروشد.

بان کی مون افزود: من از اینکه اعضای نزدیک خانواده ام در چنین چیزی دست داشته اند، بهت زده و شرمسار هستم. من مطلقا اطلاعی از این مساله نداشتم.

بان کی مون که مدتی وزیر خارجه کره جنوبی بوده است، هنوز به طور رسمی تمایل خود را برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده است.

این در شرایطی است که پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی توسط نمایندگان پارلمان استیضاح شده و دادگاه قانون اساسی ۱۸۰ روز فرصت دارد تا درباره این مساله تصمیم گیری کند.

بر اساس کیفر خواست دادستان های آمریکایی، مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به‌ عنوان رشوه اولیه به تاجری امریکایی به نام مالکوم هریس که خود را مقام دولتی معرفی کرده بود، داده شده و قرار بوده ۲ میلیون دلار دیگر هم در مراحل بعدی پرداخت شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.