«آیت الله هاشمی رفسنجانی در گذشت.» تیتری که به سرعت بر روی بزرگترین رسانه های دنیا قرار گرفت. مردم در شبکه های اجتماعی با شنیدن این خبررحلت یاردیرین رهبری را به سوگ نشستند و در بهت و حیرت در کنار خانواده این سفر کرده هجرت این یار امام را عزاداری کردند. حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به امام پیوست و در کنار مراد و مقتدایش آرام گرفت. او این راه را با نمازی طی نمود که رفیق دیرین وهمراه همیشگی اش در صحنه صحنه انقلاب بر پیکر مطهرش خواند.

مصادره هاشمی رفسنجانی به نفع معاندان نظام، ظلم بزرگی به ایشان است

قدس آنلاین در گفتگوی پیش رو با حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم به این موضوع پرداخته که آیا مصادره شخصیت انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی برخی معاندان و زاویه داران با انقلاب پذیرفتنی است و ظلم به این شخصیت مبارز و انقلابی محسوب نمی شود؟

مصباحی مقدم با بیان زحمات آیت الله هاشمی در سالهای قبل از انقلاب گفت: یقینا هیچ جریان ضد انقلاب یا معاند انقلاب حتی آنهایی که با انقلاب و دستاوردهایش زاویه دارند نمی توانند شخصی همانند آیت الله هاشمی رفسنجانی را که از جمله انقلابیون قدیمی با بصیرت است به نفع خود مصادره کنند چرا که آیت الله هاشمی نشان داد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای دست یابی به آرمانهای والای امام خمینی شکنجه شد. از ساواکی ها و طرفداران نظام پهلوی کتک خورد و بارها به زندان افتاد و مصائب بسیار سختی را در زندانهای رژیم طاغوت برای پیشبرد اهداف والای انقلاب و امام به جان خرید.

مصباحی مقدم افزود: چه کسی از معاندان نظام وکسانی که با نظام زاویه دارند میتوانند آیت الله هاشمی را که از همان آغازین لحظات پیروزی انقلاب دوشادوش امام (ره) بود به نفع خود مصادره کند. بی شک مصادره ایشان به نفع ضد انقلاب و کسانی که انقلاب اسلامی را تاب نمی آورند ظلمی به خدمات و مجاهدت های ایشان است که در طول نزدیک به چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه ها و صحنه های مهمی از ریاست جمهوری تا ریاست مجلس؛ با فرماندهی دفاع مقدس در بحبوحه جنگ تحمیلی؛ عضویت در خبرگان رئیس به عنوان رئیس یا نایب رئیس و حضور متوالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمات شایان توجهی به نظام اسلامی ارائه داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم خاطر نشان شد: بی شک تلاش برخی که ایشان را در دهه های قبل با عناوینی سخیف می نامیدند برای مصادره کردن به نام خود پذیرفتنی نیست چرا که اصولا شخصیت انقلابی آقای هاشمی قابل مصادره نیست. بهتر است آنهایی که می خواهند آیت الله هاشمی را جدای از رهبری و نظام  اسلامی به تصویر بکشند در جمله طلایی که از زبان آیت الله هاشمی شنیدیم تامل کنند و روزی صد بار آن را یا بشنوند یا زمزمه کنند که فراموش نکنند مرحوم هاشمی گفت: " رهبری عشق من است"

مصباحی مقدم افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از بنیانگداران جامعه روحانیت مبارز  جزء مسئوولانی بود که مبارزه ومجاهده جز ذات و وجود او بود. بی شک  چنین شخصیتی را نمی توان به  نفع یک جریان ضد نظام مصادره کرد به هیچ وجه نمی توان از هاشمی تفسیری ارایه  و شخصیتی معرفی نمود که به نوعی در مقابل نظام جمهوری اسلامی امام و رهبر معظم انقلاب ایت الله خامنه ای قرار بگیرد.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه برخی درصدد هستند تا از آیت الله هاشمی استفاده ابزاری کنند گفت: مسلما مصادره کردن شخصیت انقلابی آقای هاشمی به عنوان کسی که همراه با معاندان نظام باشد امری محال است چرا که آنها از منظر خود به این موضوع نگاه می کنند و تلاش می کنند تا از مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان یک ابزار برای پیشبرد اهداف ضد انقلابی خود استفاده کنند. در نهایت توصیه می کنم این گروه اقلیت دست از این توهمات بردارد چرا که افکار عمومی ایران و سایر جهان هرگز نمی پذیرد که آیت الله هاشمی در کنار معاندان نظام و زاویه داران با نظام قرار بگیرد و تلقین چنین موضوعی ظلم واقعی به ایشان بعد از رحلتشان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.