اظهارات جنجالی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در نخستین نشست خبری وی پس از پیروزی در انتخابات، شبکه‌های اجتماعی را به جنب و جوش واداشت.

رکوردشکنی کنفرانس خبری ترامپ در فضای مجازی

به گزارش "قدس آنلاین"؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در نخستین کنفرانس خبری پس از پیروزی در انتخابات، با انتقادهای تند خود از رسانه‌ها و دفاع از سیاست بهبود روابط با روسیه، چهارشنبه شب در توییتر توفان به پا کرد. این نشست خبری در لابی برج وی برگزار شد.
در یکی از لحظات جالب این کنفرانس، ترامپ به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت «نمی‌گذارم پرسشی مطرح کنی!» سی‌ان‌ان سه‌شنبه گزارش داده بود سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به ترامپ گفته‌اند روسیه درباره وی اطلاعاتی حساس و زیان‌آور در اختیار دارد.
ترامپ همچنین خطاب به این خبرنگار گفت: «شما (منبع) خبر دروغ هستید!» این جمله در توییتر بازتاب گسترده‌ای یافت. همچنین اظهار نظر ترامپ درباره این نکته که خبرنگاران، تنها افرادی هستند که مایلند جزئیات پرداخت‌های مالیاتی وی منتشر شود، در توییتر 165 هزار پیام به همراه داشت.
در روسیه، هشتگ “#TrumpPressConference” در زمان برگزاری نشست خبری ترامپ و چندین ساعت پس از آن، در صدر موضوعات مطرح‌شده در توییتر قرار داشت. ترامپ در بخشی از این نشست خبری گفت: «نمی‌دانم بتوانم با ولادیمیر پوتین کنار بیایم. امیدوارم بتوانم.» این عبارات در روسیه، انتشار هزاران توییت را به همراه داشت.
این نشست خبری به مدت 60 دقیقه و با حضور حدود 250 خبرنگار برگزار شد. در این مدت، حدود 80 هزار توییت با هشتگ “#TrumpPressConference” در نقاط مختلف جهان منتشر شد. بنا بر اعلام شرکت بازاریابی فناوری دیجیتال «ایموبی»، حس خوش‌بینی حاکم بر توییتر در زمان برگزاری این نشست خبری درباره ترامپ 14 درصد، 63 درصد خنثی و 23 درصد منفی بود.
اظهارات ترامپ درباره ساخت دیوار در مرز مکزیک و پرداخت هزینه آن از سوی دولت آن کشور نیز در توییتر بازتاب یافت. ترامپ گفت برای آغاز ساخت دیوار، منتظر شروع مذاکرات با مکزیک نمی‌ماند. وی افزود: «مکزیک ... به شکلی هزینه آن را به ما پرداخت خواهد کرد.»
پاسخ «ویسنته فاکس»، رئیس‌جمهور اسبق مکزیک هم به اظهارات ترامپ جالب بود. وی با انتشار یک توییت نوشت: «نه امروز، نه فردا و نه هیچ زمان دیگری مکزیک هزینه این دیوار احمقانه را پرداخت خواهد کرد.»

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.