نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با اشاره به ضرورت حراست از موقوفات و پیگیری مطالبات معوقه گفت : همه ما وظیفه داریم نسبت به حق و حقوق موقوفات وظایف خود را به درستی انجام دهیم و مراقبت کنیم تا حقی از موقوفات ضایع نشود.

مدیریت سرمایه موقوفات با واقف است/ باید مطالبات معوقه موقوفات از مستاجران اخذ شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام و المسلمین محمدی در جمع معاونان این سازمان و مدیران کل ستادی و استانی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان ادارات اوقاف نظارت و اجرای دقیق و درست ابلاغیه‌های اداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از وظایف اصلی مدیران و مسئولان ادارات اوقاف نظارت بر امور جاری و مراقبت و کنترل امور محوله و اجرای دقیق و صحیح مکاتبات و دستورات اداری و پیگیری تا به نتیجه رسیدن کارها در صحنه عمل است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اجرای امینانه نیات واقفان گفت: عواید حاصله از موقوفات باید با توجه به نیت واقف به طور امینانه و درست اجرا شود و در کیفیت اجرا و نحوه توزیع دقت لازم به عمل آید.

حجت الاسلام محمدی ضرورت بهر ه گیری از موسسات خیریه و ظرفیت خیران را یادآور شد و افزود: ضرورت دارد تعامل و همکاری مدیران و کارشناسان ادارات اوقاف با موسسات و خیران و نیک اندیشان بیشتر شده و تبیین و ترویج فرهنگ وقف و برکات آن در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف شناسایی واقفان و کسانی که نیات خیر دارند را مورد تاکید قرارداد و افزود: برای ترویج فرهنگ وقف و گسترش وقف‌های جدید باید به دنبال واقفان، خیران و کسانی که نیات خیر دارند بود و آنها را با تبیلغ و ترویج درست این سنت حسنه به سمت وقف هدایت کرد.

حجت الاسلام محمدی یکی از ویژگی‌های برجسته وقف را استقلال مدیریتی آن دانست و تاکید کرد: تبیین درست و صحیح ابعاد، آثار و مزایای سنت حسنه وقف برای واقفان و خیراندیشان و اینکه مدیریت سرمایه وقف با خود واقف است، باید در اولویت فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای قرار گیرد.

وی با انتقاد از برخی از تبلیغات منفی نسبت به سنت وقف در فرهنگ شفاهی تاکید کرد: سنت حسنه وقف یک حکم شرعی، دینی و انسانی است و در سیره عملی معصومین(ع) به صورت مکرر دیده می‌شود لذا وقف متعلق به مدیران گذشته، حال و آینده اوقاف نیست و به مردم تعلق دارد و هیچ کس نباید مانع این امر خیر شود.

رئیس سازمان اوقاف یکی از وظایف محوله در ادارات اوقاف را اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش دانست و افزود: به منظور اجرای درست و امینانه نیات واقفان باید مطالبات معوقه موقوفات از مستاجران اخذ شود، تا بتوان به درستی به مردم و بهره مندان از وقف کمک کرد.

حجت الاسلام یکی از وظایف این سازمان را اداره امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و تاکید کرد: برای ارتقاء سطح خدمات در بقاع متبرکه و برخورد درست و اصولی با مردم، خادمان و متولیان باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

انتهای پ

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.