قزوین - استاندار قزوین گفت: بخش عمده منابع بانکی باید به بخش تولید اختصاص یابد تا شاهد رونق تولید و اشتغال در سطح جامعه باشیم.

بخش عمده منابع بانکی باید به بخش تولید اختصاص یابد

به گزارش قدس آنلاین، فریدون همتی ظهر پنجشنبه در بیست و نهمین جلسه شورای هماهنگی بانک های استان با موضوع گزارش پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد و طرح های نیمه تمام که با حضور مدیران اقتصادی و بانک های عامل استان اظهار داشت: به پایان سال زمان زیادی نمانده و همه مسئولین امر باید در زمینه اجرایی کردن طرح های خود با شتاب بیشتری حرکت کنند.

استاندار به حرکت کارشناسی و علمی مدیران اشاره و تصریح کرد : تلاش ها در راستای حرکت کارشناسی و علمی و با متد روز پیش برود و چرخه امور نظام مند باشد مخصوصا در زمینه پرداخت تسهیلات این فرایند باید اصلاح شود تا کارها تسریع شود.
همتی با اظهار نارضایتی از عملکرد بانک ها در مشارکت در اجرای طرح رونق و پرداخت تسهیلات به بخش تولید، یادآور شد: اگر در انجام وظایف خود در این راه که مورد تاکید جدی مقام ها و مسئولان ارشد نظام و از اهداف جدی دولت است، کوتاهی کنیم هم به لحاظ قانونی و هم شرعی باید در پیشگاه مردم و مسئولان نظام پاسخگو باشیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه باید با احساس مسئولیت در خدمت جامعه بوده و از وجدان کاری کامل برخوردار باشیم، گفت: همه اختیارها برای پیشبرد امور جامعه به دستان ما سپرده شده و از این رو هیچ بهانه ای نداریم و باید برای حل مشکلات، شبانه روز تلاش کرده و از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.
همتی با اشاره به اینکه نباید با انجام کارهای روزمره و عادی انتظار پیشبرد کارها و حل مشکلات بخش تولید را داشت، ادامه داد: مسئولیت یک فرصت ارزشمند برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم است و باید قدر آن را دانست تا در آینده دچار پشیمانی و حسرت نشویم.
استاندار قزوین با بیان اینکه بخش عمده منابع بانکی باید به بخش تولید اختصاص یابد تا شاهد رونق تولید و اشتغال در سطح جامعه باشیم، افزود: این در حالی است که تنها ۱۰ درصد از منابع بانکی استان صرف پرداخت تسهیلات رونق تولید شده و سایر منابع با تصمیم مدیران بانک ها به سایر بخش ها و در قالب های متفاوت پرداخت شده است.
همتی یادآور شد: برای اجرای مناسب طرح رونق تولید و اعطای تسهیلات مورد نیاز واحدها و طرح های باقی مانده بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری حتی اگر لازم باشد در تعطیلات نوروزی نیز نشست برگزار می کنیم تا پیگیر عملکرد دستگاه ها و بانک های استان باشیم.
استاندار قزوین از عملکرد بانک های استان در راستای اجرای طرح رونق تولید و وضعیت پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی اظهار نارضایتی کرد.
در ابتدای جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گزارشی ارائه داد و تصریح کرد: رتبه استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید از محل سامانه بهین یاب به واحدها و طرح های صنعتی و کشاورزی از رده هشتم به ششم ارتقا یافته است و همچنین به لحاظ تعداد پرداخت ها این استان همچنان رتبه پنجم را در اختیار دارد.
وی یادآور شد: تاکنون به ۵۳۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان که در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند، سه هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق پرداخت شده است.
۲
هزار و ۱۶۰ واحد و طرح صنعتی و کشاورزی در استان قزوین متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.