شهرکرد-جانشین بازرسی ستاد صیانت ازحقوق شهروندی گفت: وضعیت پوشش و حجاب در ادارات دولتی ۸۰ تا ۹۵ درصد وطلوب گزارش شده است اما در شرکت های خصوصی وضعیت حجاب نامطلوب است.

وضعیت پوشش و حجاب در شرکت های خصوصی نامطلوب است

به گزارش قدس آنلاین، علی مولازاده  ظهر  پنجشنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان گفت: ستاد صیانت با دو رویکرد ترویج عفاف و حجاب در جامعه و صیانت از حقوق شهروندی فعالیت می کند.

مولازاده افزود: وضعیت فعالیت و اقدامات دستگاه های  اجرائی در جهت تحقق عفاف و حجاب و رعایت حقوق شهروندی رو به رشد بوده و به ۶۰درصد رسیده است اما هنوز در بطن جامعه شاهد وضعیت پوششی نامناسب هستیم.

وی تصریح کرد: همه دستگاه های دولتی وظایفی در جهت بهبود حجاب جامعه و رعایت حقوق شهروندی به عهده دارند که سازمان ورزش و جوانان با ۳۴ وظیفه و صداسیما با ۳۱ وظیفه در رأس این ادارات قرار گرفته اند.

وی با اشاره به تدوین ۱۰ برنامه آموزشی، فرهنگی و ایجابی گفت: یکی از بندهای  این برنامه ها مربوط به دفاتر ادارات دولتی می باشد طبق این بند در ورودی ادارات باید به افراد جهت بالابردن جحاب خود تذکر داده شود.

مولازاده تأکید کرد: اصل حجاب و پوشش، به عفاف و حیای افراد برمی گردد و اگر عفاف و حیا با برنامه های آموزشی و فرهنگی تحقق پیدا کند، وضعیت پوششی جامعه بهبود پیدا می کند.

وی افزود: در برنامه صیانت از حقوق شهروندی باید علاوه بر افزایش رضایتمندی شهروندان باید با تخلفات ادارات دولتی برخورد شود.

وی تصریح کرد: تحقق دولت الکترونیک و کاهش رفت و آمد ها و مراجعات به ادارات باعث کاهش گلوگاه های فساد در جامعه خواهد شد.

جانشین بازرسی ستاد صیانت تصریح کرد: مقام معظم رهبری جلسات متعددی با سران قوا در خصوص مبارزه با آسیب های اجتماعی  داشته اند و و در جلسه ۱۱ آبان تأکید کردند در خصوص آسیب های اجتماعی جامعه باید به مباحث طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد و مفاسد اخلاقی و نقاط بحرانی این ها توجه ویژه شود.

مولازاده گفت:مهم ترین جلسات در نظام جمهوری اسلامی جلسات رسیدگی به آسیب های اجتماعی می باشد و مدیران دستگاه ها باید علل این آسیب ها را بررسی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:وضعیت پوشش و حجاب در ادارات دولتی ۸۰ تا ۹۵ درصد وطلوب گزارش شده است اما در شرکت های خصوصی وضعیت حجاب نامطلوب می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.