بیرجند: استاندارخراسان جنوبی گفت: مرکز خرید ایران دخت از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به منظور ایجاد غرفه های خرید و فروش محصولات بومی و محلی در استان ایجاد می شود

مرکز خرید محصولات بومی در خراسان جنوبی ایجاد می شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی ظهر پنج شنبه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی  در بیرجند با بیان اینکه مدیران با مطالعه دقیق آیین نامه ها ودستورالعمل ها با احاطه کامل بر آنها اقدامات و پیگیری های لازم را صورت دهند، اظهار داشت: مدیران با مطالعه دقیق قوانین از ظرفیت های پیش بینی شده نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه ساختمان های اداری رها شده از سوی دستگاه های اجرایی باید شناسایی و تعیین تکلیف شوند، افزود: این ساختمان ها باید بعد از شناسایی به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرند تا بتوان از ظرفیت ساختمان های موجود بهترین استفاده را برد.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه کمک های فنی و اعتباری در بودجه سال آتی و نیز برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: با کمک هایی که در این زمینه از سوی دولت و مجلس صورت خواهد گرفت می توان بخش اعظمی از مشکلات در حوزه کمک به صندوق های توسعه بخش کشاورزی و نیز صندوق خرد زنان روستایی را مرتفع ساخت.

پرویزی به راه اندازی مرکز خرید ایران دخت از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به منظور ایجاد غرفه های خرید و فروش محصولات بومی و محلی اشاره کرد و گفت: این مراکز که توسط زنان سرپرست خانوار و در جهت توانمندسازی این عزیزان دایر می گردد باید در سایر شهرستان هایی که در مسیر تردد مسافرین و زائرین هستند نیز برپا شود.

وی با بیان اینکه باید مراقبت شود تا سود حاصل از این مراکز نصیب تولیدکنندگان شود، افزود: علاوه بر ایجاد اشتغال و کمک به تولیدکنندگان ، این مراکز می تواند منجر به معرفی بیش از پیش استان و ظرفیت ها و توانمندی های موجود در آن شود.

استاندارخراسان جنوبی بحث بازاریابی محصولات و تولیدات درون استانی را بسیار مهم ارزیابی کرد وادامه داد: کمیته ای متشکل از نهادها و مدیران ذی ربط باید به صورت اصولی و زیربنایی در این زمینه ورود کنند تا بتوان در زمینه فروش و بازاریابی محصولات و تولیدات استانی نیز به توفیقات مورد نظر دست یافت.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه مدیران از ظرفیت های قانونی پیش بینی شده استفاده کنند گفت: آن دسته از پروژه های نیمه تمام عمرانی که دارای شرایط لازم هستند به بخش خصوصی واگذارشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.