بیرجند- استاندار خراسان جنوبی  گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰ درصد از منابع آبی به دلیل فرسودگی شبکه و یا استفاده نادرست از آب، هدر رفت منابع آبی وجود دارد که با نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی صورت گیرد

۲۰ درصد از منابع آبی خراسان جنوبی به دلیل فرسودگی شبکه هدر می رود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند  سیدعلی اکبر پرویزی ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آبرسانی روستایی، تانکرها و حقوق آبداران استان خراسان جنوبی  دربیرجند با بیان اینکه درحال حاضر ۴۰۰ روستای استان به وسیله تانکر آبرسانی می شوند اظهار داشت: مسئولان از ظرفیت و پتانسیل دهیاران و دهیاری های استان در این زمینه به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید در سال جاری و سال آینده توجه ویژه ای به موضوع آبرسانی روستایی و شهری داشته است که باید از این ظرفیت، نهایت بهره برداری از سوی مسئولین ذی ربط صورت گیرد.

وی به برگزاری جلسه شورای عالی آب کشور با دستور کار انتقال آب از دریای عمان به استان های مرکزی کشور خبر داد و افزود: در این جلسه، مسائل و مشکلات استان از حیث آب شرب، کشاورزی و صنعت و معدن به سمع و نظر مسئولین کشوری از جمله معاون اول رئیس جمهوری رسانده شده و دستورات لازم در این زمینه نیز از سوی ویصادر گردید.

استاندار خراسان جنوبی  با بیان اینکه در بودجه سال آینده کشور اعتبارات مناسبی در حوزه آبرسانی پیش بینی شده است، گفت: امید است بتوانیم از این اعتبارات، سهم قابل توجهی با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برای خراسان جنوبی جذب نماییم.

پرویزی به سفر دکتر نوبخت به استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری های مستمر و جدی که در این زمینه صورت گرفت، به دستور وی مقرر شد صد در صد اعتبارات سفر ایشان به استان خصوصاً حوزه آبرسانی روستایی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر هیات دولت، مبلغ یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی با اولویت محصولات زعفران و انار در شهرستان های فردوس، بشرویه و سرایان اختصاص یافت.

استاندار خراسان جنوبی  به نوسازی شبکه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر ۲۰ درصد از منابع آبی به دلیل فرسودگی شبکه و یا استفاده نادرست از آب، هدر رفت منابع آبی وجود دارد که با نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی، می توان جلوی بخش اعظمی از هدر رفت آب را گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.