وزیر راه و شهرسازی از تحویل دو فروند هواپیمای ای ۳۳۰ ایرباس به ایران ایر در سال جاری خبر داد و گفت:همچنین ۹فروند هواپیمای ای۳۲۱ و ای۳۳۰ در سال ۹۶ تحویل می‌شود.

۹فروند هواپیمای ای۳۲۱ و ای۳۳۰ در سال ۹۶ تحویل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عباس آخوندی در مراسم ورود نخستین هواپیمای ای۳۲۱ ایرباس گفت: ۹ فروند هواپیمای ای۳۲۱ و ای۳۳۰ هم در سال ۹۶ به شرکت ایران‌ایر واگذار می‌شود.

وی اظهار داشت: اولین فروند از مجموع ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری‌شده ایرباس در باند فرودگاه مهرآباد نشست که می‌توان آن را نماد آغاز دورانی جدید در صنعت هوایی ایران دانست.

آخوندی گفت: با ورود این هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور، ایران دوباره به صحنه رقابت بین‌المللی بازمی‌گردد و می‌تواند سهم خود را در صنعت هوایی بازپس بگیرد.

وی ادامه داد: با پشتیبانی دولت و مجلس شورای اسلامی و البته با همکاری تمام فعالان حرفه‌ای صنعت هوایی، تلاش می‌کنیم و نشان می‌دهیم که توانایی بازخوانی جایگاه صنعت هوایی ایران را در منطقه و جهان داریم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور، ظرفیت گردشگری افزایش می‌یابد و شاهد بهبود و رتقا جایگاه ایران در سطح اقتصاد جهانی خواهیم بود.

آخوندی تصریح کرد: ورود نخستین فروند هواپیمای ایرباس، اولین گام عملی در جهت بهبود حوزه هوانوردی است؛ ضمن اینکه همراه با اجرای این قرارداد، باید کل صنعت هوانوردی و فرودگاهی کشور نوسازی شود.

وی ادامه داد: امضا و اجرای این قرارداد، نشان از جایگاه مناسب ایران‌ایر در سطح تجارت بین‌الملل دارد، چراکه تامین مالی بخشی از هواپیماهای خریداری‌شده ایرباس، بر عهده خود این شرکت بوده و بخش دیگر آن، توسط بازارهای بین‌المللی و با اتکاء به جایگاه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اجرای قرارداد ایران‌ایر با ایرباس، نشان از هنرمندی تیم دیپلماسی هسته‌ای ایران دارد و وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند از فرصت به دست آمده برجام، به خوبی استفاده کند؛ البته صنعتگران بخش‌خصوصی و دولتی هم همواره از افزایش تعاملات با کشورهای اروپایی استقبال می‌کنند.

آخوندی تصریح کرد: علیرغم موفقیت‌های به دست آمده در خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ، اسرائیل و نیروهای تکفیری داعش تلاش دارند که مانع از دستیابی به موفقیت در حوزه صنعت هوایی و سایر حوزه‌ها شوند.

وی تصریح کرد: قرارداد ایران‌ایر با ایرباس و بوئینگ در شرایطی امضا شد که سالهای سال، روابط با شرکت‌های اروپایی و آمریکایی کمرنگ شده بود و هم اکنون هم، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره عدم اجرای کامل این قراردادها وجود دارد؛ اما ما بر این اعتقادیم که دو طرف قرارداد، برای اجرای آن حسن‌نیت کامل دارند و به پیمان خود پایبند هستند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تا زمانی که طرف مقابل به مفاد قرارداد متعهد باشد، ایران هم پایبندی خود را ثابت می‌کند و امیدواریم که علیرغم تغییر و تحولات در دولت آمریکا، ایرباس و بوئینگ همچنان به تعهداتشان پایبند باشند.

آخوندی با اشاره به اینکه تمام مراحل دریافت مجوزهای قانونی در امضای این قراردادها طی شده است، گفت: اجرای مفاد این توافقنامه‌ها از سوی طرفین الزامی است و این قرارداد فضایی را فراهم می‌کند که دنیا حضور ایران را باور کند.

وی گفت: میزان صندلی‌های خریداری‌شده در قراردادهای ایران‌ایر با ایرباس، بوئینگ و اِی‌تی‌آر ۵۰ هزار صندلی است که این میزان بیش از دو برابر صندلی‌های موجود در ناوگان فعال کنونی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سن ناوگان هوایی حدود ۲۳ سال است که بر همین اساس، تعدادی از هواپیماهای موجود در مسیرهای هوایی کشور یا در سن بازنشستگی هستند یا طی ۱۰ سال آینده باید از چرخه فعالیت در حوزه هوایی خارج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.