کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس سنا روز پنجشنبه نشستی برای بررسی صلاحیت مایک پامپئو، گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی ریاست سازمان سیا برگزار کرد.

ایران، کشور پیشرو در حمایت از تروریسم است/سیا را به سمت گردآوری اطلاعات از ایران سوق خواهم داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس سنا روز پنجشنبه نشستی برای بررسی صلاحیت «مایک پامپئو»، گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی ریاست سازمان سیا برگزار کرد. 

«پامپئو» در زمان حضور در مجلس نمایندگان آمریکا  یکی از تندروترین نماینده کنگره آمریکا در مخالفت با ایران و توافق هسته‌ای بود.

وی طراح چندین طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا است درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفته که دنبال لغو این توافق هسته‌ایِ «فاجعه‌بار» است.

وی در نطق آغازین خود در این نشست ایران را «کشور پیشرو در حمایت از تروریسم» خواند. وی گفت: «ایران به عنوان کشور پیشرو در حمایت از تروریسم به بازیگری مخرب و فعال در منطقه تبدیل شده که در حال دامن زدن به تنش‌ها با متحدان سنی ما است.»

رئیس پیشنهادی سازمان سیا گفت: «ما همچنین بایستی در ارزیابی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کاملاً منصف و بی‌طزف باشیم. از آنجا که این توافق، اجازه غنی‌سازی داخلی و تحقیقات و توسعه هسته‌ای را (به ایران) می‌دهد، سیاست‌گذاران آمریکایی به گردآوری اطلاعات و تحلیل‌های خردمندانه نیاز دارند. در حالی که من به عنوان نماینده کنگره با توافق هسته‌ای ایران مخالف بودم، در صورت تأیید (برای تصدی ریاست سیا)، نقشم عوض خواهد شد. این نقش عبارت خواهد بود از هدایت سازمان به سمت گردآوری قاطعانه اطلاعات و ضمانت اینکه تحلیلگران اطلاعاتی از زمان، فضای سیاسی و منابع کافی برای قضاوت‌های منصفانه و صحیح از لحاظ روش‌شناختی برخوردار خواهند بود.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه درباره گزارش‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا چه موضعی دارد، گفت که این گزارش‌ها را «صحیح» می‌داند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.