مسؤول فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه جوانان برای شناخت هرچه بیشتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آثار مکتوب ایشان را مطالعه کنند، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت بی‌نظیر و صاحب نظر بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت بی‌نظیر و صاحب‌نظر بود/ قانون و رهبری برای ما حجت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی عصر امروز در مراسم یادبود آیت‌الله  اکبر هاشمی رفسنجانی که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد با بیان اینکه قرآن مجید کتابی است که بحث‌های مختلف و متنوعی دارد، اظهار کرد: این مباحث مربوط به گذشته، آینده و حال است.

وی با بیان اینکه قرآن مجید هم کتاب احکام، اعتقادات و فروعات است، اضافه کرد: این کتاب مقدس همچنین کتاب اخلاق، عرفان، تاریخ، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی است.

مسؤول فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه قرآن را باید شناخت تا از آن گل‌های متنوعی بهره‌برداری کرد، گفت: یکی از مباحث زیبای قرآن مجید، واژه‌هایی است که در رابطه با انسان بحث کرده است.

اکرمی با اشاره به اینکه 28 مرتبه کلمه رجال در قرآن کریم ذکر شده است، افزود: رجال یعنی شخصیت و به معانی فکر، فهم، فلسفه، اخلاق، اعمال، رفتار، آینده‌نگری و شجاعت در صحنه‌های مختلف است.

وی با اشاره به آشنایی خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ابراز کرد: آشنایی من با آیت‌الله هاشمی به 52 سال قبل در بیت امام راحل باز می‌گردد.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به پیام تسلیت رهبر فرزانه انقلاب در پی ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، بیان کرد: در پیام ایشان 50 نکته وجود دارد که این پیام یک حجت و سند است.

اکرمی با بیان اینکه جوانان پیام رهبری فرزانه انقلاب را به عنوان حجت خود قرار دهند نه آنچه که از گوشه و کنار بیان می‌شود، اظهار کرد: برای ما قانون و رهبری به عنوان حجت است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک فرد متنوع در مسؤولیت‌های مختلف بود، گفت: ریاست مجلس شورای اسلامی که در آن 290 فکر، فهم، بینش و تجربه و خواسته مختلف حضور دارد، کار آسانی نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به اینکه دشمن جنگ تحمیلی را آغاز کرد تا به وسیله آن نهال تازه متولد شده انقلاب اسلامی ایران را خشک کند، افزود: هدف دشمن از جنگ تحمیلی تجزیه ایران و جلوگیری از صدور انقلاب بود.

اکرمی با اشاره به اینکه به رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی حتی اجازه استفاده از بمب شیمیایی نیز دادند، اضافه کرد: در جنگی که دنیا در یک طرف و ایران نیز در طرف دیگر قرار داشت، فرماندهی جنگ به دستور و اذن رهبری بر عهده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید در فراز و نشیب‌ها و نوسانات و روزهای ساخت شخصیت یک فرد را شناخت، خاطرشنان کرد: جوانان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در میدان جنگ هشت سال دفاع مقدس، در میدان سیاست، اقتصاد و برنامه و بودجه، ریاست جمهوری و خطبه‌های نماز جمعه بشناسند.

مسؤول فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه جوانان برای شناخت هرچه بیشتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آثار مکتوب ایشان را مطالعه کنند، ابراز کرد: ایشان یک شخصیت بی‌نظیر و صاحب نظر بوده است.

اکرمی در ادامه با بیان اینکه همه افراد در کشور باید به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند، اظهار کرد: دنیا هیچ گونه دلسوزی نسبت به ما ندارد و ما باید کشور را با اقدام و عمل خود بسازیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار زیادی است، گفت: برای ساختن کشور باید در مصرف کنترل، در تولید و صادرات کوشا، در واردات و قاچاق بخیل باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.