وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سه سال گذشته انجام شده راندمان آبیاری در کشور به ۴۴درصد رسیده است.

راندمان آبیاری در اراضی کشور به ۴۴ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنی، محمود حجتی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژههای کشاورزی استان  کرمانشاه اظهار داشت: با ادامه روند افزایش راندمان آبیاری در سطح کشور  روند می‌توانیم تولیدات بخش کشاورزی را افزایش دهیم و استفاده بی‌رویه از سفرههای آب زیرزمینی را کاهش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در راستای توسعه تولیدات پایدار کشاورزی یکی از اولویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی استفاده بهینه از آب است و در این ارتباط برنامه‌های مناسبی در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری انجام شده و این روند در حال اجراست.

حجتی با بیان اینکه با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری فشار، منابع آب زیرزمینی حفظ و بحران آب در کشور مدیریت خواهد شد گفت: 6 میلیون هکتار از اراضی کشور قابلیت تجهیز به سیستم‌های نوین آبیاری را دارد که امروز یک میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی کشور مجهز به سیستمهای نوین آبیاری شده است.

وی با بیان اینکه 4 میلیون هکتار از اراضی کشور هنوز به سیستمهای نوین آبیاری مجهز نشده‌اند افزود: براساس یک برنامه 10 ساله برنامه‌ریزی شده، سالی 400هزار هکتار اجرا شود که امیدواریم به این مهم دست یابیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ایجاد پروژه‌های کشاورزی حلقه‌ها و زنجیرههای تولید دیده شود و یکی از مهمترین عوامل موفقیت و اقتصادی بودن پروژها این است که سعی شود زنجیره‌های تولید در کنار هم دیده شود و به‌عنوان مثال در کنار مجتمع گاوداری، تأمین علوفه و فرآوری شیر و غیره دیده شود.  

وزیر جهاد کشاورزی و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه امروز از طرح  پرورش و اصلاح نژاد اسب کرد و پروژه دامداری 6هزار رأسی بخش ماهیدشت بازدید کرد. این گاوداری توسط شرکت دامداری و کشاورزی شیر و دام کنگاور و با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در حال احداث است و ظرفیت تولید سالانه 32هزار تن شیر را دارد. اشتغالزایی این طرح بعد از بهره‌برداری 250 نفر به صورت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.