در پی تداوم بحران مالی عربستان، دولت سعودی همزمان با ترس از افزایش نارضایتی عمومی تصمیم گرفت که با قطع میلیاردها دلار بودجه پروژه های عمرانی، بدنبال صرفه جویی در هزینه ها باشد.

تداوم بحران مالی عربستان/ کاهش میلیاردی هزینه‌ها همزمان با ترس از نارضایتی عمومی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه فایننشنال تایمز، مقاله‌ای به قلم "سایمون کر" در دبی با عنوان "عربستان درصدد لغو پروژه های میلیاردی برای کاهش هزینه ها است" نوشت: عربستان قصد دارد تا برای کاهش هزینه ها به منظور کم کردن کسری بودجه خود، اجرای یک سری از پروژه های اقتصادی به ارزش میلیاردها دلار را لغو کند.

دولت عربستان درصدد است که کسری بودجه خود را به طور تدریجی کاهش دهد تا اینکه بتواند تا سال 2020 آن را به طور کامل جبران کند.

این نویسنده تصریح کرد: صرفه جویی ها در پروژه های سرمایه گذاری نظیر پروژه های زیربنایی خواهد بود. این امر در راستای تلاش ریاض برای پرهیز از هرگونه صرفه جویی در هزینه های دارای حساسیت سیاسی خواهد بود زیرا سیاست های ریاضت اقتصادی سال گذشته باعث نارضایتی مردمی شده است.

وی افزود: بازنگری در پروژه ها و لغو آنها شامل حال وزارتخانه های حمل و نقل و بهداشت و خدمات شهری خواهد شد.

این امر ضربه جدیدی به شرکت های ساخت و ساز و سایر شرکت هایی است که زیر فشار مالی قرار دارند.

این شرکت ها از زمان آغاز اقدام ریاض برای کاستن از هزینه ها در پی کاهش قیمت های نفت در نیمه سال 2014 میلادی، زیر فشار مالی هستند و شماری از آنها قادر به پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران خود نیستند و هزاران نفر از کارگران خود را نیز اخراج کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.