ده‌ها تن از معترضان به زندان گوانتانامو از سوی نیروهای پلیس آمریکا بازداشت شدند.

حمله پلیس آمریکا به مخالفان زندان گوانتانامو در واشنگتن و بازداشت ده‌ها تن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس‌تی‌وی، پلیس آمریکا ده‌ها تن از معترضانی که به  مناسبت پانزدهمین سالگرد گشایش زندان گوانتانامو در واشنگتن دی‌سی، پایتخت این کشور تظاهرات کرده بودند، بازداشت کرد.

این تظاهرات، چهارشنبه از مقابل ساختمان دیوان‌عالی امریکا آغاز شد؛ معترضان سپس در مقابل ساختمان «فیلیپ هارت» متعلق به سنا تجمع کردند و طوماری با حدود 60 هزار امضا در محکومیت شکنجه و بازداشت نامحدود مظنونان در زندان گوانتانامو را به دفتر سناتور دایان فاینستاین ارائه دادند اما دفتر وی به دلیل نگرانی‌های امنیتی از دریافت این طومار خودداری کرد.

تظاهرات کنندگان لباس‌های نارنجی‌رنگ زندانیان گوانتانامو به تن داشتند. پلیس واشنگتن اعلام کرده که این تظاهرات بدون مجوز بوده است.

در پی حملات 11 سپتامبر سال 2001 در امریکا و اعلام دکترین «مبارزه با تروریسم» از سوی جورج بوش، رئیس‌جمهور وقت امریکا، دولت این کشور بازداشتگاهی را در پایگاه ارتش در خلیج گوانتانامو واقع در جنوب شرق جزیرۀ کوبا ایجاد کرد تا مظنونان تروریستی را که در ارتباط با اقدامات تروریستی در نقاط مختلف جهان بازداشت می‌شوند، در آن زندانی کند.

تعطیلی این زندان یکی از وعده‌های انتخاباتی باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا بود. وی اکنون روزهای پایانی حضور در کاخ سفید را سپری می‌کند اما تاکنون این وعده را عملی نکرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا نیز با ضمن مخالفت با تعطیلی زندان بدنام گوانتانامو و خواستار توقف روند انتقال زندانیان از این زندان شده است.

وی در این باره اظهار داشته است که دولت امریکا باید از آزادی سایر زندانیان گوانتانامو خودداری کند تا مانع ارتکاب جرائم بیشتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.