مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه مسئولان باید نگاه جدی‌تری به مقوله جمعیت داشته باشند، گفت: دوره‌های دانش‌افزایی با رویکرد ترویجی در این زمینه باید برای حوزویان برگزار شود.

دوره‌های دانش‌افزایی در زمینه جمعیت برای حوزویان برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی ظهر امروز در دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت توجه به برنامه‌های ترویجی در بحث جمعیت اظهار داشت: حوزه علمیه با استفاده از مفاهیم واسطه و رسانه‌ها می‌تواند در بحث جمعیت به‌ طور جدی ورود کند.

وی بابیان اینکه محتوای حوزه از نگاه مباحث جمعیتی باید بازآفرینی شود، افزود: در این زمینه به متون، منابع و مفاهیم جمعیت‌شناسی اسلامی نیازمندیم، همچنین باید یک‌رشته تخصصی با موضوع بحث جمعیت نیز در حوزه علمیه قم تأسیس شود.

حسینی جایگاه ایران در جهان اسلام را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: ایران به الگویی در عرصه بین‌الملل و جهان اسلام تبدیل‌شده و اقدامات انجام‌شده در داخل کشور با نام جمهوری اسلامی در جهان اسلام بازتاب می‌یابد که بر روی دیگر کشورهای تأثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید نگاه جدی‌تری به مقوله جمعیت داشته باشند و دوره‌های دانش‌افزایی با رویکرد ترویجی در این زمینه برای حوزویان برگزار شود.

در ادامه مراسم، مریم اردبیلی پژوهشگر حوزه زنان و خانواده با تأکید بر ضرورت ورود حوزه علمیه به مسائل جمعیتی گفت: مسائل جمعیتی باید به‌دور از مسائل سیاسی و جناحی موردبررسی اساتید حوزه و دانشگاه قرار گیرد همچنین مسئله فرزند آوری باید به‌صورت غیرمستقیم تبلیغ شود.

وی با اشاره به نقش مادری زنان در خانواده گفت: در متولدان دهه 60 ظرفیت فرزند آوری کم است و نیازمند آن هستیم که به زوجین جوان مشاوره‌های لازم را بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.