زاهدان- کارشناس سازمان هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مواج شدن دریا، لنج‌های کوچک و شناورهای سبک صیادی جنوب استان تا یکشنبه هفته آینده از ورود به دریا خودداری کنند.

دریای عمان طوفانی است/سیستان و بلوچستان بارانی می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی با بیان اینکه دریای عمان از امشب تا روز یکشنبه هفته آینده طوفانی و مواج است، افزود: این شرایط در روز شنبه هفته آینده شدیدتر شده و ارتفاع موج به ۲ تا ۲.۵ متر می‌رسد.

وی ادامه داد: صیادان و صاحبان لنج‌های شناور سواحل جنوبی استان در این مدت از ورود به دریا خودداری کنند.

وی با اشاره به ورود توده هوای مرطوب از سمت اقیانوس هند به سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با ورود این سامانه از امروز بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب شرقی استان در شهرهایی از جمله سراوان، مهرستان، سرباز و شرق چابهار بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با تقویت این سامانه در دو روز آینده شاهد وقوع بارش پراکنده در زاهدان و نواحی مرکزی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از روز شنبه هفته آینده شمال استان نیز درگیر این پدیده آب و هوایی می‌شود، گفت: علاوه بر بارش باران، بارش خفیف برف نیز در روز شنبه در این منطقه و زاهدان رخ می‌دهد.

ملاشاهی با اشاره به کاهش دما در نقاط مختلف استان در این مدت، افزود: این کاهش دما از امروز در شمال استان آغاز می‌شود و در روز شنبه هفته آینده به حدود ۶ تا ۸ درجه کاهش خواهد رسید و از فردا نیز نواحی جنوبی استان را تحت تاثر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.