رئیس‌جمهور لبنان پس از پایان سفر خود به عربستان و قطر و در گفت‌وگو با یک شبکه قطری اعلام کرد موضوع حضور حزب الله در سوریه دیگر در زمان فعلی مورد بحث نیست.

پاسخ «رئیس جمهور لبنان» به منتقدان سعودی-عربی

به گزارش قدس آنلاین، «میشل عون» رئیس‌جمهور  لبنان در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» که کامل آن امشب منتشر خواهد شد، به بخشی از مسایل و پرونده‌های منطقه‌ای پرداخت.

روزنامه «النهار» لبنان به خلاصه‌ای از این گفت‌وگو اشاره کرد و نوشت: عون در این گفت‌وگو اعلام کرده موضوع کمک (هبه) نظامی عربستان به ارتش لبنان موضوعی بسیار پیچیده است و در سفر به عربستان نهایی نشده است.

عون همچنین به انتخابات پارلمانی لبنان هم پرداخته و تأکید کرده این انتخابات جز با قانون جدید انتخاباتی برگزار نخواهد شد و بر اساس قانون «ستین» برگزار نمی‌شود.

رئیس‌جمهور لبنان پس از سفر خود به ریاض و قطر طی هفته جاری به الجزیره اعلام کرد موضوع حضور حزب‌الله در سوریه دیگر در برهه فعلی مورد بحث نیست و [البته] این موضوعی فراتر توانایی لبنان است؛ عون در ادامه مطرح کردن موضوع  آوارگان سوری در بالاترین سطوح با نظام سوریه پس از توافق داخلی را بعید ندانست.

عون در سفر به عربستان نیز با روزنامه سعودی الشرق الاوسط مصاحبه کرد و در آن مصاحبه گفت که حمایت ایران از حزب‌الله در قالب سیاست حمایت از مقاومت است و اکنون حضور حزب الله در سوریه نیز مبارزه با تروریسم محسوب می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.