معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۴۰ درصد صرفه‌جویی در آب کشاورزی نجات دریاچه ارومیه را در بر دارد و ادامه این روند برای دیگر تالاب‌ها و رودخانه‌های نیز مشکل گشا است.

۴۰ درصد صرفه‌جویی در آب کشاورزی نجات دریاچه ارومیه را در بردارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عباس کشاورز شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی و تجهیزات کشاورزی و باغبانی نهاده‌ها، محصولات و خدمات وابسته اظهار داشت: خودکفایی ایران در بخش تامین انرژی غذایی کشور از  ۵۵ درصد در سال ۹۲ به ۸۰ درصد در سال جاری رسیده است.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی بهره‌وری آب را در سه سال گذشته تا ۲۰ درصد افزایش داده است، افزود: اکنون بیش از ۱۳ تا ۱۵ ماه ذخیره گندم در کشور داریم که توان ما را برای تصمیمات اقتصادی افزایش می‌دهد.

معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه چهار هزار و ۴۰۰ برند کودی ثبت شده در کشور وجود دارد، ابراز داشت: تصمیم ما مبنی بر خارج کردن آفت‌کش‌ها از چرخه، برخلاف تصور اولیه موجب ورود آفت‌کش‌های کارآمد و دوستدار محیط زیست و کم مصرف به چرخه کشاورزی نشده است.

استفاده از آفت‌کش‌های پرخطر ممنوع می‌شود

کشاورز با بیان اینکه به احتمال زیاد استفاده از آفت‌کش‌های پرخطر ممنوع می‌شود، ابراز داشت: در طول یک سال و نیم گذشته ۱۰۰ آفت‌کش جدید ثبت شده است و این در حالی‌ است که از سال ۷۶ تا ۸۹، ۲۰ مورد نیز ثبت نشده بود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت بخش خصوصی برای پیشرفت کشاورزی و ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های نوین تاکید کرد: آب مهم‌ترین چالش کنونی کشور ماست و بر این اساس معتقدیم باید تقاضای آب در کشاورزی کم شود و توجه به کشت محصولات کم آب و یا تغییر روش‌های کشت مدنظر قرار گیرد.

ضرورت ارائه دستورالعمل کالا به خریدار و مصرف‌کننده

معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۴۰ درصد صرفه‌جویی در آب کشاورزی نجات دریاچه ارومیه را در بر دارد و برای دیگر تالاب‌ها و رودخانه‌های نیز مشکل گشا خواهد بود، اظهار داشت: تاکنون از کمبود تکنولوژی و سرمایه خسارت‌های فراوانی دیده‌ایم، کشاورزی کشور نیازمند نسخه سرمایه، تکنولوژی و پایداری با توجه به اصول مدیریت‌ صحیح است و توجه به بخش خصوصی در این راستا تاثیرگذار خواهد بود.

وی توجه به ارائه دستورالعمل کالا و نکات لازم را به خریدار برای جلب رضایت و حقوق مصرف‌کننده ضروری دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.