رییس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: طلاب به خصوص طلاب خواهر جامعه الزهرا به عنوان الگو باید به تهذیب نفس توجه لازم داشته باشد.

طلاب به تهذیب نفس توجه لازم داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی امروز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه  الزهرای قم در سخنانی اظهار داشت : امام راحل توانست انقلاب اسلامی را که منجر به سقوط سلسله شاهنشاهی شد؛ با حمایت و پشتیبانی مردم و رهبری، به پیروزی برساند.

وی عنوان کرد :این پیروزی به صورت دفعی و یکباره نبود و ثمره زحمات و تلاش‌های طاقت‌فرسای علمای بزرگ تشیع از گذشته تا آن زمان بوده است.

رییس  دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: افرادی که در حوزه‌های علمیه در حال تحصیل هستند، باید بخشی از وقت خود را به مطالعه سیره علمای بزرگ گذشته اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی شهید در انقلاب و جنگ تحمیلی داریم افزود: رژیم گذشته تلاش کرد تا اسلام و مکتب تشیع و ریشه اسلام را از بین ببرد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: رضا شاه در ابتدا به خدمت آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی می آمد و پای برهنه پشت دسته عزا می رفت اما پس از سفر به ترکیه کمر به از میان برداشتن دین بست.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی بیان داشت: رضا شاه بسیاری از مناصب مهم حکومتی را به دست غیر مسلمان ها و بهائیان سپرد و با هر آنچه که رنگ و بوی دین داشت مخالفت می‌کرد. 

وی در توصیه به طلاب خواهر گفت: معارف اهل بیت را خوب فرا بگیرید و به دیگران انتقال دهید و بدانید که امکان تحصیل برای شما در جامعه الزهرا به این آسانی ها فراهم شده است .

رییس دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: آیت  الله مشکینی، آیت الله اردبیلی و آیت الله شرعی از بهترین افرادی بودند که امام آنها را برای راه اندازی حوزه علمیه خواهران مأموریت دادند.

وی گفت: زن مسلمان امروز می‌تواند پایبندی به ارزش ها باشد و در عین حال نیز به مقامات  علمی و عالی برسد در حالی که دشمنان اینگونه وانمود می کنند که علم با حجاب سازگاری ندارد و دین را مانع پیشرفت های علمی می دانند .

گلپایگانی در بخشی از سخنان خود ابراز داشت: امروز اداره دنیا در دست یک اراذل بوده و هوس بازان امروز بر سر کار آمدند و در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز شاهد بودیم که مفاسد همدیگر را بازگو می کردند.

 وی با بیان اینکه امروز باید چشم و گوشمان به دهان رهبری باشد افزود: کسی که حوادث را قبل از اتفاق می بیند و برای آنها تصمیم می‌گیرد مقام معظم رهبری است و ایشان هم اکنون در سلامت کامل با نشاط و شادابی و وظایف سنگین و  سخت رهبری را انجام می دهند.

وی  با بیان اینکه مقام معظم رهبری گاهی برای اداره کشور وقت کم می‌آورد افزود: ایشان فرماندهی نیروهای مسلح را شخصا برعهده دارد و نیروهای مسلح امروز به یک توانمندی رسیدند که دشمنان قادر به تعرض به کشور نیستند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه طلاب باید به موضوع تحصیل نفس توجه لازم داشته باشد گفت:طلاب  جامعه الزهرا باید تفاوت های بسیاری با سایر مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.