گرگان- کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: انتخابات خانه مطبوعات استان در ۱۴ اسفند و به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

انتخابات خانه مطبوعات ۱۴ بهمن برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، ایرج رمضانی در گفتگو با خبرنگاران به برگزاری انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان در ۱۴ اسفند اشاره و اظهار کرد: این انتخابات با توجه به شرایط جدید انتخابات هیئت مدیره خانه های مطبوعات سراسر کشور و در پاسخ به حواشی ایجاد شده در این خصوص، به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اساسنامه جدید باید توسط مجمع عمومی و اعضای خانه مطبوعات تأیید شود، ادامه داد: در حال حاضر تعداد اعضای مورد تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خانه مطبوعات استان ۱۳۰ نفر است که این افراد برای رای دادن علاوه بر عضویت در خانه مطبوعات در سامانه جامع رسانه‌های کشور به آدرس e.rasaneh نسبت به ثبت مشخصات و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند.

کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه تاکنون صاحب امتیازان نشریات و مطبوعات استان گلستان بدون استثنا عضو این سامانه هستند، خاطرنشان کرد: برخی افراد که سرپرستی روزنامه‌های سراسری در استان گلستان را بر عهده دارند نیز در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، اما خبرنگاران رسانه‌های مجازی به صورت بسیار محدودی ثبت‌نام کرده‌اند.

رمضانی ادامه داد: صاحب امتیازان، مدیران مسئول، دارندگان کارت حرفه ای روزنامه نگاری و سرپرستان رسانه های سراسری که مدارک خود را قبلا در سامانه بارگذاری کرده اند، نیاز به ارسال مجدد مدارک ندارند.

تعریف جدید از خبرنگار

وی بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات سراسری هیئت های مدیره خانه مطبوعات در ۱۴ اسفند برگزار می شود، زمان برگزاری جلسه مجمع عمومی برای تصویب اساس نامه باید در تاریخی بین ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن برگزار شود.

رمضانی بر نظارت اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی بر انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: هیئت مدیره خانه مطبوعات متشکل از هفت نفر بوده که افراد آن شامل دو نفر از مدیران مسئول نشریات مکتوب و یا الکترونیک استان، سه نفر از روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های استان و یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه سراسری و نهایتا یک نفر از مسئولان خبرگزاری‌ها خواهد بود.

کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه تعریف روزنامه‌نگار در اساسنامه جدید تشریح شده است، خاطرنشان کرد: خبرنگار در تعریف اساسنامه جدید شامل خبرنگاران، دبیرگروه، معاون دبیرگروه، معاون سردبیر، عضو شورای سردبیری و سردبیر است که باید شغل اصلی و مستمر هر یک از عناوین مذکور رسانه‌ای و در فهرست رسانه‌ای بیمه متبوع نیز قرار داشته باشند.

احراز صلاحیت نامزدها برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است

رمضانی با اشاره به اینکه اعضای هیئت مدیره سرپرستی روزنامه‌های سراسری و مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها نمی‌توانند شغل رسمی دولتی یا نهادهای عمومی داشته باشند، تصریح کرد: احراز شرایط و صلاحیت نامزدها و نظارت بر نحوه برگزاری و مراحل انتخابات خانه مطبوعات استان گلستان بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از سه نفر از رسانه‌های با صاحب امتیازِ واحد نمی‌توانند عضو اصلی یا علی‌البدل هیئت مدیره باشند، افزود: از عموم خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گلستان دعوت می‌کنیم که اساس نامه را به صورت دقیق مطالعه کرده و پس از اعلام فراخوان نامزدی خود را اعلام کنند و علاوه بر آن در سامانه رسانه‌ها نیز ثبت‌نام خود را کامل و مدارک خود را ارائه دهند.

کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ۲۴ استان باید اساسنامه جدید را تصویب کنند، گفت: در لیست استان‌های اعلام شده، نام استان گلستان دیده می‌شود و بنا بر نظر پیشنهادی ۲۹ دی مجمع عمومی برای تصویب اساسنامه خواهد بود که زمان قطعی آن متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.