۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 492630

داورزن - رئیس حوزه قوه قضاییه شهرستان داورزن گفت: عملکرد کاهش و افزایش آمار طلاق این شهرستان را ثابت نمی توان پیش بینی کرد زیرا این شهرستان در بعضی از مقاطع سال دارای جمعیت زیاد ودرهمان ایام نیز با افزایش پرونده مواجه خواهیم شد.

مواد مخدر ، آتش پنهان در طلاق

 روح الله تشکری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در داورزن افزود :متاسفانه عوامل اجتماعی،اخلاقی ،اقتصادی و ... را  میتوان به عنوان بخشی از عوامل طلاق برشمرد.

وی تصریح کرد :یکی از عوامل عمده  طلاق مصرف مواد مخدر است که این موضوع باعث عدم کنترل بر خشم و عصبانیت انسان  و ایجاد پرخاشگری و خشونت  در بین خانواده  و همچنین موجب ایجاد وضعیت نامطلوب اقتصادی  می شود.

این قاضی دادگاه با اشاره به اینکه درمجموع سیاست دادگاهها تشکیل پرونده کمتردر جامعه می باشد و این مهم نیز نیازمند یک عظم جدی و فرهنگ سازی است اظهار داشت: مردم و ریش سفیدان باید به گونه ایی عمل نمایندکه اختلافهای فی ما بین آنها قبل از ورود به دستگاه قضایی خاتمه و با پادر میانی بزرگترها  ختم به خیر شود.

وی فلسفه ی تشکیل و قرار دادن شورای حل اختلاف را حل مسالمت آمیز دعاوی و اختلافات بین اقشار مختلف مردم دانست ودر عین حال یادآورشد : شوراهای حل اختلاف باید باعث فسخ خصومت در دعاوی شوند.

وی خاطر نشان کرد:شرایط فرهنگی حاکم برجامعه متاسفانه به گونه ای پایه ریزی شده است که هم اکنون ازدواج که از سنتهای حسنه پیامبر(ص) می باشد کاهش یافته و به دلایل مختلف طلاق رو به افزایش است.

رئیس حوزه قضاییه داورزن جامعه کنونی امروز را نیازمند یک تحول فرهنگی عظیم از سطح اطفال تا بزرگسالان دانست چرا که گام نخست هر پیشرفتی  سرمایه گذاری با تدبیر در آن است و در واقع افراد جامعه با  صحیح تربیت کردن فرزندان تعالی جامعه را به سوی نتیجه ا ی مطلوب پیش خواهند برد .

وی  با تاکید بر اینکه باید یک عظم ملی و فرهنگ سازی بنیادی در خصوص امرمهم ازدواج در جامعه و بین خانواده ها صورت پذیرد اضافه کرد :برخی افراد با علم ، آگاهی و عملکرد صحیح قطعا در برابر مواجه شدن با  مشکلات و دشواری  ها توان اداره یک زندگی مستقل را دارند و بر عکس افراد با شخصیت های ضعیف در افزایش آمار طلاق نقش بسزلیی را ایفا می کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.