یک مقام ارشد دولتی ایرانی به رویترز گفته که زمان‌بندی ورود اولین فروند از ایرباس‌های خریداری‌شده دولت دهم خیلی مهم است و فرود این پرنده، شانس حسن روحانی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 را بالا می‌برد.

زمان‌بندی تحویل هواپیما خیلی مهم بود/این شانس انتخاب مجدد روحانی را بالا می‌برد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، چند ساعت پس از ورود اولین پرنده از ناوگان مسافربری خریداری‌شده در دولت یازدهم ایران، خبرگزاری رویترز به ابعاد سیاسی و اقتصادی این معامله پرداخت.

روز پنج‌شنبه یک فروند ایرباس 320 از مجموع 100 ایرباس خریداری‌شده در سایه توافق هسته‌ای ایران و 1+5، در فرودگاه مهرآباد تهران نشست. این اولین هواپیمایی نبود که در این فرودگاه می‌نشیند ولی با توجه به اهمیت خرید آن برای مسئولان ایرانی، از زیر دوش آب دو ماشین آتش‌نشانی رد شد و به ناوگان هوایی سالخورده ایران پیوست.

جمهوری اسلامی ایران 80 فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ و 20 هواپیمای کوتاه‌برد ملخی ATR هم سفارش داده است و منتظر ورود آنها به ناوگان هوایی کشور است.

خبرگزاری رویترز برای بررسی جوانب و فواید سیاسی ورود این هواپیما به تهران، به سراغ یک «مقام ارشد ایرانی» رفته است.

مقام مزبور گفته: «تحویل این (هواپیما) خیلی مهم بود ... مخصوصاً زمان‌بندی آن. حالا مردم می‌توانند نتیجه برداشته شدن تحریم‌ها را ببینند.»

این مقام که به شرط ناشناس ماندن با خبرنگار رویترز صحبت کرده، در ادامه گفته: «این محبوبیت (دکتر حسن) روحانی را بالا می‌برد ... و شانس وی را برای انتخاب مجدد در ماه مِی.»

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.