مشهد- امام جمعه مشهد گفت: امام راحل(ره) پس از پیروزی انقلاب مقام معظم رهبری را دومین شخص انقلاب و ادامه دهنده این راه می دانستند.

مقام معظم رهبری دومین شخصیت انقلاب از منظر امام(ره) بودند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه‌ مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به سالروز انتصاب رهبر معظم انقلاب به امامت نماز جمعه تهران در سال ۵۸، اظهار کرد: واقعیت های پس از انقلاب باید برای جوانانی که در آن دوران در جامعه حضور نداشتند بازخوانی و تحلیل شود تا موقعیت‌های امروز سیاسی کشور برای آن ها روشن شود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آن روزی که امام حکم امامت نماز جمعه تهران را برای مقام معظم رهبری صادر فرمودند، تریبون نماز جمعه تهران تنها تریبون انقلاب به شمار می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه یک سال پس از پیروزی انقلاب، صداوسیما در طول بازمانده‌های پوسیده و تفاله دوران ستم‌شاهی بود، همه کارگزاران و عوامل دوران طاغوت بر صداوسیما حاکمیت داشتند، گفت: پس از انقلاب عناصری صدا و سیما را در دست داشتند که نه به امام و نه به انقلاب اعتقادی نداشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: رسانه‌های مطبوعاتی در آن روز در گرو اهداف گروهک‌های التقاطی و الحادی بود، به سراغ هر رسانه و جریده‌ای در کشور می‌رفتیم، یا منافقان و یا کمونیست‌ها نفوذ داشته و مسلط بودند، تنها رسانه و تریبون منحصربه‌فرد نظام، فقط نماز جمعه تهران بود، این خصوصیت را باید در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: زمانی که امام این حکم را برای مقام معظم رهبری صادر کردند، امام‌جمعه تهران آقای منتظری بود که به‌عنوان امید امت و امام در کشور شناخته‌شده بود و بعد از امام به‌عنوان نفر دوم مورد اعتقاد انقلابیان بود، این آقا امام‌جمعه تهران بودند، استعفا هم نداد، کناره هم نگرفت، باوجود این‌که استعفا نداد و کناره نگرفت، در حقیقت امام ایشان را عزل کردند و مقام معظم رهبری به امامت امام‌جمعه  را نصب کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که انتصاب رهبر معظم انقلاب به امامت نماز جمعه تهران با حضور افراد باسابقه انقلاب دارای پیام‌هایی است خاطرنشان کرد: نکته سوم، در آن روزی که امام حکم دادند به امامت مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران، بسیاری از شخصیت‌های سابقه‌دار برجسته انقلابی در آن زمان حضور داشتند حتی افرادی که فکر می‌کردند ازنظر سابقه انقلابی از مقام معظم رهبری هم جلوتر هستند؛ مرحوم شهید بهشتی هنوز شهید نشده بود، آقای هاشمی بود، مرحوم آقای مهدوی هم بود، همه این‌ها حضور داشتند اطراف امام و در بعضی جریانات بعضی از این آقایان حتی از مقام معظم رهبری هم در فعالیت‌های نظام جلوتر بودند.

وی افزود: در بین تمام این جمعیت و چهره‌های انقلابی حتی چهره‌های سابقه‌دار دیرین انقلاب که در خدمت امام بودند، امام مقام معظم رهبری را برای امامت جمعه تهران انتخاب کردند و حکم را به ایشان دادند؛ با این سه خصوصیت وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم از همان اول در نظر امام، شخص دوم انقلاب، مقام معظم رهبری بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.