ساری- فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران از زخمی شدن دو محیط بان مازندرانی در درگیری با شکارچیان متخلف در ساری خبر داد.

زخمی شدن دو محیط بان مازندرانی در درگیری با  شکارچیان

قدس آنلاین - مسلم آهنگری در گفت و گو با قدس آنلاین به توقیف ۱۴ قبضه اسلحه شکاری اشاره کرد و افزود: شکارچیان در آب بندان های میان شاه و سید محله ساری اقدام به شکار کرده بودند که با توجه به ممنوعیت شکار بعلت آنفولانزای فوق حاد پرندگان، با ممانعت همکاران یگان حفاظت مواجه شدند.

وی با بیان اینکه این مساله موجب حمله شکارچیان به محیط بانان و زخمی شدن دونفر از آنان شد، اضافه کرد: بدنبال رخداد مذکور، شش نفر از محیط بانان ساری به محل حادثه اعزام و شکارچیان متواری و غائله خاتمه یافت.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران از حضور محیط بانان آسیب دیده در پزشکی قانونی خبر داد و یادآور شد: در حال شناسایی شکارچیان متخلف هستیم.

آهنگری تعداد متخلفان را حدود ۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: بعلت احتمال وجود آنفولانزای پرندگان، ممنوعیت شکار در سراسر استان برقرار و کلیه پروانه های شکار، باطل شده است.

وی با اعلام اینکه متاسفانه شکارچیان به توصیه های سازمان حفاظت از محیط توجهی نمی کنند، خواستار همکاری شکارچیان برای پشت سر گذاشتن بیماری آنفولانزای پرندگان شد.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه همه ساله شوراهای روستاهای واقع در دشت، آب بندان ها را برای شکار اجاره و در اختیار شکارچیان قرار می دهند و به ازای آن وجه دریافت می کنند، یادآور شد: شوراها برای حفاظت موقتی از آب بندان ها و مهیا نمودن شرایط شکار، هزینه هایی از قبیل استخدام نگهبان و اقدامات دیگر را انجام می دهند و در این راستا برای جبران هزینه هایشان اقدام به اجاره آب بندان ها برای شکار می کنند.

آهنگری با بیان اینکه در گذشته شکار سنتی، «سوچلا» و «شکارچی گری» نامیده می شد، گفت: در گذشته ها شکارچیان در هنگام شب با چکش های مخصوص به ظروف مسی می کوبیدند و با ایجاد سر و صدا، پرندگالن را در تورهای مخصوص به دام می انداختند که این روش شکار منسوخ شده و این روزها شکارچیان تنها با اسلحه به شکار می پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.