کرمان - نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان از همه مردم کرمان دعوت کرد تا درمراسم ترحیم وبزرگداشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که فردا درکرمان برگزار می شود شرکت کنند.

دعوت نماینده ولی فقیه از مردم کرمان جهت شرکت در مراسم ارتحال آیت الله رفسنجانی

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های امروز نماز جمعه درمصلی امام علی کرمان که با حضور پرشکوه مردم و مسئولین برگزار شد، درگذشت یاردیرین انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را به همه مردم تسلیت گفت.

وی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی درسمت های مختلفی برای کشور ایران انجام وظیفه کردند و حق بزرگی برگردن ما دارند.

وی خاطر نشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی از بزرگان و برجستگان انقلاب واصلی ترین مبارزان نهضت انقلاب بود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: مرحوم آیت الله هاشمی یک فرد معمولی نبود و از پیشکسوتان جهاد،مبارزه و سیاست بود که امیدواریم روح بلند ایشان همواره قرین رحمت وسعادت باشد و به بازماندگان آن مرحوم صبر عنایت بفرماید.

وی بیان کرد: مجلس ترحیم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عصر شنبه در مصلای امام علی(ع) کرمان از ساعت سه تا پنج بعد از ظهر با سخنرانی حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری برگزار می‌شود.

آیت‌الله سیدیحیی جعفری اظهار داشت: در ۲۴ دی ماه ۵۸ امام(ره) مقام معظم رهبری را به‌عنوان امام جمعه تهران منصوب کردند و ایشان هم انصافا لیاقت و شایستگی ویژه‌ای داشتند و دارند.

امام جمعه کرمان بیان داشت: مقام معظم رهبری مدت‌ها نماز جمعه را اقامه کردند و همه مردم از بیانات شیوای ایشان بهره بردند اما چند سالی است که نماز جمعه تهران را محول به امامان جمعه موقت کردند.

خطیب نماز جمعه کرمان دربخش دیگری از سخنانش به مسئله خشکسالی اشاره کرد و گفت : این موضوع درحال حاضردرکشور ما به ویژه در استان کرمان مسئله بسیار مهمی است که مسئولین اقدامات و فعالیت هایی را انجام دادند ولی هیچی کار باران و بارندگی را نمی کند.

وی گفت: یکشنبه ۲۶ دی ماه و ۱۶ ربیع‌الثانی فرار شاه خائن از کشور در سال ۵۷ است و رضاخان بی‌سواد پدر محمدرضا به وسیله اجانب و بیگانگان بر مردم ایران تحمیل شد، آن ملعون علما را خانه‌نشین کرد و به زندان افکند و بعضی بزرگان را اعدام و کشف حجاب کرد.

جعفری افزود: روحانیان و علما در قبال کارهای رضاخان ساکت ننشستند و بهلول هم تنها روحانی بود که از زیر سلطه رضاخان سالم بیرون آمد و وی از هوش سرشاری برخوردار بود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه باید قدر جمهوری اسلامی را بدانیم، تصریح کرد: در گذشته جنایت‌های زیادی توسط رژیم پهلوی انجام شد و جمعه سیاه هنوز به یاد همه هست که چه‌قدر انسان را به خاک و خون کشیدند.

وی بیان داشت: امام(ره) حق بزرگی به گردن ما دارد و امروز در جمهوری اسلامی به سر می‌بریم، البته سختی‌ها و مشکلاتی وجود دارد اما باز باید خدا را شکر کرد که رژیم پهلوی بر ما حکمرانی نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: امروز معیار و ملاک حکومت قانون است و این قانون بر مبنای اسلام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.