کرمان- امام جمعه کرمان گفت: آیت الله هاشمی به دلیل خطرات بسیاری که در مبارزه علیه رژیم طاغوت به جان خرید، حق بزرگی بر گردن همه ما دارد.

مرحوم هاشمی حق بزرگی برگردن ما دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدیحیی جعفری در خطبه های امروز نمازجمعه کرمان خشکسالی را امتحان الهی عنوان و اظهار کرد: خداوند امتحان کردن همه انسان ها را در قرآن کریم مطرح کرده است و این امتحان گاهی به واسطه کم شدن مال، ترس، گرسنگی یا مرگ فرزندان است.

وی با بیان اینکه خداوند فرستادگان خود را نیز مورد امتحان قرار می داد، ادامه داد: صابران همیشه از عنایت الهی برخوردار می شوند و این عنایت تنها به دلیل آن است که اگر مصیبتی به آن ها برسد در راه خدا صبر و استقامت می ورزند.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه باید قدردان نعمات الهی باشیم، افزود: خداوند هرکه را بیشتر دوست داشته باشد او را در موقعیت ها و امتحان های سخت تر و دشوارتری قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه ناگواری ها و مصائب برای این است که انسان در حرکت خود به سوی خداوند حواسش را جمع کند، تصریح کرد: ما هم به جای ناشکری در برابر بحران کم آبی در استان باید به درگاه خداوند دست به دعا برداریم و بخواهیم که رحمت خود را از ما دریغ نکند.

آیت الله جعفری در ادامه سخنان خود به سالروز انتصاب رهبر معظم انقلاب به امامت جماعت تهران در ۲۴ دی اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۸ و در این روز در حکمی امام خامنه‌ای را به عنوان امام جمعه تهران منصوب کردند و ایشان سالیان زیادی در دانشگاه تهران به بیان خطبه‌های نمازجمعه پرداختند.

وی با بیان اینکه باید شکرگذار خداوند باشیم که در حکومت اسلامی زندگی می کنیم، گفت: در ۲۶ دی شاه خائن از کشور فرار کرد و دست این دیکتاتور از سر ملت کوتاه شد.

امام جمعه کرمان همچنین به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و ادامه داد: مرحوم هاشمی حق بزرگی برگردن همه ما دارد و قبل و بعد از انقلاب خطرهای زیادی را برای مبارزه علیه رژیم طاغوت به جان خرید.

وی در پایان سخنان خود از مردم کرمان برای شرکت در مراسمی که برای بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرکز استان برگزار خواهد شد، دعوت کرد و گفت: این مراسم از طرف دفتر امام جمعه، استاندارو نمایندگان مجلس برنامه ریزی شده و شنبه در مصلی کرمان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.