شهرکرد- امام جمعه شهرکرد گفت: برجام یک آفت برای این کشور و ملت است و دستاوردش در برابر ضایعاتش به مراتب ناچیز است

دستاوردهای برجام در برابر ضایعاتش به مراتب ناچیز است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های امروز نمازجمعه که در مصلی بزرگ امام خمینی برگزار شد گفت:مسئله دیگر راجع به مسئله برجام است که خب شما دارید مسئله برجام را رصد می کنید. این روزها دو مرتبه نشستن و جلسه‌ای شکل دادن به عنوان این که نقض عهد [در برجام] را به آمریکایی‌ها بفهمانند که تو نقض عهد کردی ولی متاسفانه قبول نکردند. باز هم توطئه کردند. باز هم با انواع حِیل از زیر این قضیه هم گریختند و مسئله همین جور ماند و در دست‌انداز افتاده است و مسئله متاسفانه پیچیده شده است و حلش هم به سادگی نیست.

حجت الاسلام نکونام تصریح کرد:البته ان‌شاءالله با تدبیر مقام معظم رهبری و عنایتی که مسئولان به فرامین رهبر انقلاب داشته باشند و مُطالبه‌ای که مردم دارند ان‌شاءالله این قضیه به زودی حل می‌شود و شَّر این‌ها[آمریکایی‌ها] کم می‌شود.

وی تاکید کرد،این جمله را من این جا می‌گویم که بماند در تاریخ، البته من تنها نیستم که این جمله را می‌گویم بلکه رهبری و دیگران بارها به تعابیرمختلف آن را بیان کردند و این درس عبرت باشد که بدانیم برجام یک آفت برای این کشور و ملت است و دستاوردش در برابر ضایعاتش به مراتب ناچیز است؛ آن‌چه که ما دل بسته‌ایم به آن در برابر آن‌چه که از دست دادیم ناچیز است. منتهی هنوز وقتش نرسیده است که پرده ها کنار برود. در آینده بیشتر حقایق مشخص خواهد شد. مسائل رو می شود. امیدوار هستیم قبل از این که به مشکلات عدیده برسیم و بیش از این ضایعات را شاهد باشیم، مسئولان و دست اندرکاران با سرعت وارد شوند و این مسئله را جمع کنند. با سرعت وارد شوند مسئله برجام را خاتمه بدهند و به درون بپردازند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه،این که بیرونی ها چیزی به ما بدهند همه این را می دانید برادران و خواهران این حرف شماها است بیرونی ها هر چه به ما بدهند، ریش و قیچی دست خودشان است. هر کاری که بخواهند می کنند. هر جور می خواهند ما را می چرخوانند. تا ما مسائل دست خودمان نباشد و تا خودمان مولّد نباشیم. تا خودمان تصمیم گیر نباشیم تا خودمان اداره امورمان را عهده دار نشویم فایده ندارد. باید قطع امیدکرد از بیرون تا انقلاب انشالله به مدد پروردگار و به حول قوه الهی به آن جایی که باید برسد، برسد. این نکته اساسی است که امیدوار هستیم انشاالله هر چه زودتر این فضا به مدد پروردگار این فضا عملیاتی شود و روی آوردن به اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی همگانی و عملیاتی و در جامعه عینت پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه خاطر نشان ساخت:آخرین مسئله هم ارتحال این شخصیت بزرگ، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، شخصیت عظیم القدری که انصافا حق بزرگی به گردن نظام و انقلاب در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب دارد و خدمات قابل توجه و مردم هم انصافا به لحاظ همین این خدماتی که صورت داده قدردانی کردند در همه جای کشور، حتی در مناطق کوچک به یاد این عزیز دورهم نشستن و مجلس گرفتن و در تشییع جنازه‌اش حضور فعالانه و ارزشمند داشتند. خب این ها نکات مهمی است. این ها برای مرزدم ما ارزش استا. قدردان هستند. چهره های خودشان می دانند. خادمان خودشان را می دانند. پیام بسیار ارزشمند مقام رهبری که در این رابطه داشتند و تعابیر خیلی زیبا. رفیق دیرین. هم سنگر و همگام دوران مبارزات. همکار، همکار نزدیک در سال های متمادی در جمهوری اسلامی. همرز و سابقه همکاری به 59 سال می رسد. از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی بودن. دارای هوش وافر. صممیت کم نظیر و از رنج دیده های راه پر خطر و پر افتخار و فقدان او به عنوان یک غم جان‌کاه و این که شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه‌ای مشترک چنین در دراز مدت در نشیب و فرازها داشته باشم. شخصیتی با عظمت. این ها تعابیری بود که حضرت آقا داشتند.

نکونام تاکید کرد:البته به یک نکته هم اشاره شد که خیلی مهم است آن خناسی ها و نکته دوم که باز مهم است اختلاف نظرها و سلایق و اجتهادها. این دو مسئله خیلی مهم است که باید همیشه مراقب آن باشیم.اولا خناسی ها همیشه است. دست های مرموز همیشه است که می خواهند در کشور فتنه کنند و شکاف ایجاد کنند و اذهان مردم را مشوه و چهره ها را مخدوش کنند و آسیب بزنند. مراقب خناسان همیشه باید بود. مراقب فتنه گران همیشه باید بود. این یک مسئله،مسئله دوم. اختلاف نظرها. خب اختلاف نظرها چیز خوبی است و باید باشد. اجتهادها چیز خوبی است و باید باشد اما نکته مهم این جا است که عزیزان من اختلاف نظرها و اجتهاد حد و اندازه دارد. هر انسانی حق دارد نظری داشته باشد. حق دارد در یک مسئله ای اجتهاد کند. این اشکالی ندارد. ولی این که تلاش کند اجتهاد خودش را بر رهبر تحمیل کند، این حق را ندارد. بر ولی امر تحمیل کند این  حق را ندارد. این که بخواهد نظرهای خودش و سلایق خودش را بر جامعه و امامت مسلمین تحمیل کند و به یک گفتمان تبدیل کند این حق را کسی ندارد. گفتمان در جامعه یکی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان افزود:اگر باید جامعه راه خودش را درست دنبال کند، درست به مقصد برسد یک گفتمان باید در جامعه حاکم باشد. گفتمان مطرح باشد، فراوان گفتمان مطرح باشد هیچ اشکالی ندارد ولی گفتمان حاکم یکی است. تحمیل گفتمان ها بر گفتمان حاکم آسیب می زند. بعضی ها این گونه هستند متاسفانه. بعضی از فتنه گران این گونه بودند. بعضی از خناسان این گونه بودند و الان هم هستند. بعضی ها الان هستند می خواهند گفتمان مرض آلود خودشان را تحمیل کنند به نظام. گفتمان سیاست خارجی را، گفتمان اقتصادی را. گفتمان های مختلفی در عرصه های مختلف داخلی این ها را می خواهند تحمیل کنند. کما این که در برخی از جاها تحمیل کردند.

نکونام تاکید کرد: همین مسئله برجام یکی از تحمیل ها بر رهبری بود. تعارف که نداریم. مذاکره با آمریکا از تحمیل های بر رهبری است. چرا می گویم تحمیل است چون بارها شما شنیده اید که رهبری هیچ گاه موافق مذاکره با آمریکا و امثال این ها نبودند. آفات مذاکرات را بارها گفته بودند که مذاکره با این ها چه آفاتی دارد منتهی هی اصرار کردند که برویم سرمیز مذاکره بنشینیم و مسئله حل کنیم و یک بار رفتند نشستند و آن آسیب ها و خب پلمپ به دستور آقا شکسته شد در همان دولتی که آن پلمپ زده شد. دو مرتبه تحمیل کردند تا به این جا رسیدند که شما شاهد آن هستید. این ها گفتمان تحمیلی است و آسیب به نظام می رساند. این را همه باید بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: یک گفتمان برجامعه باید حاکم باشد و آن گفتمان ولی امر مسلمین است و گفتمانی است که ولی فقیه رهبر جامعه اسلامی با تاسی از اسلام و قرآن و اسلام ناب می گیرد و به جامعه تزریق می کند. این استبداد نیست. این نامش را استبداد نگذارند چون بالاخره آن گفتمانی که رهبری مطرح می کند همراه با مشورت و واقعیات درون نظام و همراه با اجتهاد اسلامی و فقاهت و مصالح جامعه اسلامی است. این گفتمان، گفتمان غالب باید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در خاتمه با اشاره به ارتحال  حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد : مرحوم آقای هاشمی از کسانی بود که سعه صدر فوق العاده ای داشت در این جهت. خودش هم نظرهایی داشت اما در نهایت خودش با صراحت این را بیان کرد من در مجلس ترحیم شان این را بیان کردم که خودشان با صراحت بیان کردند که من نظرهایی داشتم اما اختلاف نظرم با آقا را حل کردم. رفتم نشستم به آقا گفتم آقا شما نظر دارید و من هم نظر دارم اگر نظر من را پذیرفتید چه بهتر. نپذیرفتید این نیست که باید بگویم نظر من حاکم شود چرا اگر نظر من حاکم شود من در پیشگاه خدا پاسخ ندارم. ما که عددی نیستیم در پیشگاه خدا اما اگر نظر شما حاکم شد در پیشگاه خدا همه حجت داریم. نظر ولی امر و رهبر است و خدا امر کرده که از نظر رهبر تبعیت کنید. بنابراین همه از نظر رهبر تبعیت کنیم. این عین تعبیری بود که من خودم با گوش خودم شنیدم و از تلوزیون هم پخش شد و فراوان هم شنیدید معنا را. نظر رهبر را اطاعات کردن حجت الهی و پیروی از حجت الهی است اما نظر این و آن را دنبال کردن در پیش گاه خدا انسان پاسخی ندارد. شرمنده می شود در محضر خدا. باید بمانیم. بنابراین این گفتمان ها را مراقب باشیم و ضایعات در مسیر انقلاب .
ا.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.