اراک-امام جمعه اراک گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی تا واپسین ساعات حیات با جدیت در فعالیت و خدمت بود و این سرمایه ای است که باید در تمامی لایه ها نهادینه شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تا واپسین ساعات حیات با جدیت در فعالیت و خدمت بود

به گزارش قدس آنلاین آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک خاطرنشان کرد: این حضور انعکاس فراوانی را در عرصه جهانی به دنبال داشت و برخی نیز که از باب عقده گشایی وارد شدند باید بدانند که ملت و رهبری یکپارچه پشت انقلاب ایستاده اند و هیچ ضربه به انقلاب وارد نخواهد شد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: در نبود هر سردار انقلاب اسلامی، سرداری دیگر پرچم را به دست خواهد گرفت چرا که انقلاب گنجینه ای از سرمایه های گرانقدر است و پشتیبانی جانانه ملت فهیم و همیشه در صحنه را از خود دارد.

وی تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجایی حق بزرگی به گردن انقلاب و مردم دارد و این شخصیت فقید مجاهدی نستوه و سیاستمداری برجسته بود که ۱۰ هاسال باید قدردان خدمات وی باشیم. امام جمعه اراک گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی تا واپسین ساعات حیات با جدیت در فعالیت و خدمت بود و این سرمایه ای است که باید در تمامی لایه ها نهادینه شود.

آیت الله دری نجف آبادی، با اشاره به دغدغه ایت الله هاشمی در رابطه با بیمه ها اظهار کرد: با همه تلاش ها و دغدغه ها هنوز فرهنگ بیمه در کشور نهادینه نشده است درصورتی که باید بیمه سلامت، صنایع ،محصولات کشاورزی و کارگران بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گیرد چراکه تعمیق فرهنگ بیمه و گسترش دامنه حمایتی آن ، چتری بر سر اقشار جامعه است و در خسارات و بحران ها عبور از مصائب را آسان تر می کند.

وی توضیح داد: لازم است که بیمه گذاران فعالیت خود را خدمت به مردم بداند و منافع خود را برای خدمت به مردم کنار بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخشی از سخنان خود به بحث فقاهت که ستون فقرات اسلام است اشاره کرد و افزود: فقها چراغ راه امت هستند که قبل از پیروزی انقلاب همراه و پیرو امام راحل بودند و افکار ایشان را با قدرت در کشور و جهان منتشرکردند

آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: در خصوص صنایع استان به ویژه صنایع واگذار شده مانند هپکو و آذرآب و آونگان از طریق خصوص سازی و اصل ۴۴ نواقصی در سال های قبل وجود داشته که رکود و مشکلات را دامن زده است و امید می رود که مسئولان و قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور به صورت ویژه برای حل مسائل صنعت استان که رکن مهمی در اقتصاد کشور است بکوشند.

۲۶دی ماه سالروز شهادت فداییان اسلام و روز فرار شاه از کشور، وقایع دلخراش یمن بحرین و سوریه و ۲۹ دی ماه روز هوای پاک از دیگر مناسبت هایی بود که در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک به آن ها پرداخته شد.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش به حادثه قتل ۶ نفر از شهروندان اراک در ماجرای تیراندازی یک قاتل در ۲ روز اخیر پرداخت و گفت: نیروی انتظامی در این حادثه با اقتدار تمام به سرعت قاتل را دستگیر کرد اما این حادثه ای تاسف بار باید از زوایای مختلف بررسی شود و دستگاه قضایی نیز به سرعت تعیین تکلیف در خصوص این پرونده را به انجام برساند.

وی افزود: بارها درخصوص مواد مخدر، قاچاق مواد، قاچاق اسلحه و مفاسد تذکرات لازم صورت گرفته است و انچه که مقام معظم رهبری به عنوان مهار اسیب های اجتماعی بر آن تاکید ویژه دارند به این دلیل است که از بروز چنین فجایعی پیشگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.