طرقبه-معاون دادگستری خراسان رضوی در جمع کارشناسان انجمن اولیای استان ضمن اشاره به اهمیت پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه، وجود و پرورش عزت نفس و کرامت نفس در کودکان و جوانان را عاملی اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با پرورش عزت نفس کودکان میسر می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید امیر مرتضوی دوران ابتدایی را مهم ترین دوران در آموزش و پرورش دانست و از لزوم سرمایه گذاری معنوی در این دوران تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به انواع پرونده‌ها و ذکر مصادیق عینی از پرونده‌های قضایی، نقش والدین را در کاهش آسیب‌ها حیاتی دانست و ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها را در نوجوان و جوانان عدم ارتباط مناسب والدین و فرزندان دانست و بر نقش الگو بودن اولیا تأکید کرد.

وی ضمن انتقاد ازعدم آشنایی اولیا با روش‌های تربیتی مناسب و متناسب با ،سن فرزندان خود، خاطرنشان کرد که باید در شیوه‌های تربیتی مقتضیات هر دوران در نظر گرفته شود و به نیازهای آنان توجه شود.

در حاشیه این جلسه مرتضوی در پاسخ به برنامه‌های دادگستری استان درجهت حمایت از اطفال و نوجوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی در راستای تفاهم نامه آموزش و پرورش با دادگستری استان در حال اجراست که دوره‌های تربیت مربی و آموزش و پیشگیری‌های رشد مدار از مفاد این تفاهم نامه است.

وی همچنین به طرح «نماد» که طرحی مربوط به نظام مراقبت اجتماعی است اشاره کرد و افزود: در این طرح دانش‌آموزان به 3 گروه معمولی، در معرض خطر و آسیب دیده تقسیم می‌شوند و برای هر گروه هدف، برنامه ویژه‌ای طراحی شده است و فعلا بصورت پایلوت در6 مدرسه انجام می‌شود و به کل مدارس تعمیم می‌یابد.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره پرونده محمد امین نوجوان آسیب دیده در رستورانی درشاندیز گفت: اطلاعی درباره این پرونده ندارم اما در این موارد از کارشناسان حوزه کار و کارگری استفاده می‌شود و آنها باید اظهار نظر کنند که آیا کارفرما اجازه داده که با این سن بکارگیری شود یا درمحل کار نکات ایمنی را رعایت کرده است یا خیر. همچنین قصور احتمالی نوجوان مثلا بر اثر بازیگوشی بررسی می‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.