رفسنجان - مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور خانواده محترم ایشان، مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی و حضور با شکوه مردم انقلابی در مسجد جامع رفسنجان برگزار شد.

بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع رفسنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور مسئولین کشوری ، استانی و شهرستانی و حضور با شکوه مردم انقلابی رفسنجان در مسجد جامع رفسنجان زادگاه این عالم مجاهد برگزار شد.

این مراسم با حضور محسن، مهدی، یاسر، فائزه هاشمی و اقوام آن مرحوم به همراه حجت الاسلام مجیدانصاری معاون حقوقی رییس جمهور، استاندار کرمان، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان، امیری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان، حجت الاسلام سید محمود دعائی، از جمله شخصیت های حاضر بودند.

مردم بصیر و فهیم رفسنجان نشان دادند که فارغ از هر جناح و گروه دل در گرو ارزش های انقلاب دارند و همواره به پای آن ایستادند و زحمات خادمین آن را قدردان هستند.

حجت الاسلام مجیدانصاری معاون حقوقی رئیس جمهور سخنران مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی بود واظهار داشت: به فاصله چند دقیقه از انتشار خبر ناگوار آیت الله هاشمی صحیفه بلند و عمیقی بر روی ملت ایران گشوده شد، بیش از ۶۰ سال حضور در همه عرصه هایی که نقش آفرینی در هریک از آنها افتخاری بزرگ برای انسان های بلند همت است.

وی افزود: این کتاب سراسر درس هر روزش برای جامعه و تاریخ و نسل های آینده ما درس آموز و روشن گر و راهنماست، لذا اگر در مجالس آن مرد بزرگ تاریخ ساز گوشه هایی از زوایای زندگی او گفته می شودبیش از تجلیل از او، تجلیل از یک ملت، یک تاریخ و انقلاب و بیان نقشه راه آینده نظام و کشوراست.

انصاری با بیان اینکه روزی که مرحوم میرزا علی هاشمی فرزند نوجوان خود را از بهرمان روانه قم کرد نه او و نه مردم بهرمان و رفسنجان نمی دانستند که سرچشمه رود خروشانی شده اند که در آینده در بستر تاریخ قرار میگیرد، ادامه داد:مردانی را که خدابر می گزیند، زمینه رشد آنان را فراهم می کند تا برای دین و هدایت بندگان او و برای خدمت به عائله او ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام انصاریبا اشاره به این مورد که یکی از کسانی که در روزهای نخستین نهضت به کوثر وجود امام پیوند میخورد هاشمی جوان است، اظهار داشت: هاشمی جوان با استعداد و باایمان از خانواده ای اصیل در کنار امام(ره) قرار میگیردتاحتی در ثانیه های پایانی عمر امام(ره) همراه او همدم او و اهل بیت او بود، هاشمی به مصداق عضوی از اعضای خانواده امام بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار داشت: امام عاشق هاشمی بود چنانچه هاشمی عاشق امام بود، هاشمی از ناحیه امام مورد اعتماد و ارجاء امور و مورد اتکا بود.

وی تصریح کرد: آن زمان که انجمن های اسلامی در اروپا نتوانستند به وحدت برسند او سفیر وحدت شد، آنگاه که قرار است در ایران شعله های انقلاب شعله ور شود، هاشمی است که سینه سپر می کند،  هاشمی مردی نبود که شکنجه های ساواک اورا از میدان بردر کند بلکه او ساواک رابه صخره کوبید هاشمی در زندان هم اسطوره مقاومت شد.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به همسر این عالم مجاهد انصاری ادامه داد: همسر صبور این مرد، آن روزهای سخت که هاشمی در زندان اوین بود، دست بچه هایشان را میگرفت و برای دیدن پدر راهی زندان می شد تابرای هاشمی در برابر عواطف نسبت به همسر و فرزندان خللی در ادامه مبارزه ایجاد نشود.

وی افزود: ترجمه کتاب سرگذشت فلسطین، موجی از حرکت در نسل جوان و علمای حوزه راه انداخت و آنگاه که احساس کرد باید مجله ای نو از حوزه پخش شود مجله مکتب تشیع با همراهی دکتر باهنر منتشر می کند.

انصاری گفت: هاشمی نویسنده ای چیره دست، خطیبی معجزه گر بود، خطبه های شکوهمندش درگوش جان ماست و این هاشمی بود که بعد از پیروزی انقلاب، برای فرونشاندن توطئه دشمنان مامورتشکیل شورای انقلاب از سوی امام می شود و بعد از استقرار نظام که قرار است قوه مقننه برای آینده کشور ریل گذاری کند، ریاست این قوه بردوش او می افتد.

وی تصریح کرد: او عاشقی بی قرار بود در جنگ تحمیلی هاشمی یک فرمانده توانا بودو روحی خروشان که نمی توانست بایستد، از سرداران بزرگ نظام بپرسید، نظرات دفاعی وطرح ها عملیاتی ،دقت های نظامی و رزمی که این مرد داشت همه را شگفت زده میکرد، او جنگ را رهبری کرد او فرمانده شهیدان است.

وی افزود: آن روزی که قرار است این گره کور یعنی جنگ ۸ ساله گشوده شود آن که گام در میدان میگذارد فداکارانه هاشمی است و مسیر را هموار می سازد.

انصاری گفت: شخصیت سترگ هاشمی بعد از رحلت امام بودکه با لحنی مطمئن گفت: چرا نشستید؟ برخیزید، آینده انقلاب باید سامان پیدا کند.

وی ادامه داد: هیچ کس بعد از فزرندان امام بیشتر از هاشمی از داغ امام آزرده تر نبود، چون امام برای هاشمی نقش پدر داشت اما او بر احساسا ت غلبه کرد، خبرگان را احضارکرد و درکمترین زمان با تدبیر اوو فداکاری حاج احمد مسیر رهبری آینده رافراهم کرد و پیشگویی های دشمنان نقش بر آب کرد.

وی ادامه داد:  در آن روز که هاشمی در ریاست جمهوری قرار گرفت، کشوری ویران، خوزستانی با خاک یکسان شده، زیر بناهای ویران، پالایشگاه های ویران، صدها هزار آواره جنگ در اقصی نقاط کشور، این مرد با همت مردانه بزرگتر از امیر کبیر پا به میدان گذاشت.

انصاری گفت: مرحوم امیر کبیر فرصت چند ساله بیشتر نداشت اما هاشمی در ۳۷ سال بعد از انقلاب در هر عرصه ای وارد شد امیر کبیر بود چه در جنگ و چه در ریاست جمهوری، کشور چیزی نداشت همه را ساخت یک موجی از سازندگی در کشور راه انداخت در کشور امید آفرید.

وی بیان داشت: یک عده تنگ نظر گفتند که هاشمی کشور را ۴۰ میلیارد دلار به خارج مقروض کرده است یا چرا به جای سد پنیر وارد نمی کند اما هاشمی می دانست که چه بذری را می افشاند که در سال ۹۴ یار و همسنگرش روحانی با تکیه بر آن زیر ساختها کشاورزی کشور را به خودکفایی برساند و امروز کشور مازاد وارد لبنی و کشاروزی است او می دانست که چه می کند.

انصاری گفت: هاشمی کسی است که قهرمانانه روح فرماندهی جنگی دارد به فکر فرماندهی دیپلماسی نیز هست ، اویک باور عمیق ولایی یک اعتقاد راسخ دینی داشت یک قرآن شناس عمیق بود افسوس که از این اقیانوس آنگونه که باید استفاده نشد.

وی افزود: هرمسئولیتی که امام و  رهبری به او می سپردند مطمئن بودند که به درستی انجام می شود هاشمی به جایگاه رهبری اعتبار مضاعف می بخشید، سیل مشکلات به او که می رسید ،آرام می شد.

انصاری بیان داشت: در زمان انتخابات ۹۴ به مردم قوت قلب دادو مردم را راهنمایی کرد، مردم را به وحدت وبه پای صندوق ها فراخواند.

وی تصریح کرد:  هاشیم از سد تخریب رسانه ای گذشت و دلهار ا تسخیر کرده بود در دلها محبوبیت داشته لذا دیوار تحریم رسانه و سانسور رسانه ای و تهاجم رسانه ای هیچگونه خللی در محبت امردم نسبت به او ایجاد نکرد.

انصاری بیان داشت: ما موظیم برای حفظ انقلاب راه هاشمی را برویم دفاع از حقوق حقه مردم و جمهوریت نظام و پیروی از ولی فقیه به عنوان مدار وحدت در کشور و تلاش برای ساختن ایرانی و رفع مشکلات مردم وظیفه امروز ماست.

وی خاطر نشان کرد:  امروز نشانه زنده بودن نهضت در قالب این مجلس و حضور مردم به نمایش گذاشته است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.