ساری- پس از اعلام دامپزشکی مازندران مبنی بر وجود آنفولانزای پرندگان در استان، شاهد مرگ تعدادی از پرندگان ازجمله قوهای فریادکش بودیم که هنوز نتایج چرایی مرگ شان از سوی دامپزشکی اعلام نشد.

دامپزشکی مازندران در اعلام علل مرگ قوها تعلل می کند

قدس آنلاین - حسین احمدی: در این رابطه فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران در گفت گو به قدس آنلاین اظهار کرد: متاسفانه دامپزشکی در رابطه با اعلام مرگ قوهای مهاجر در غرب مازندران تعلل می کند.

مسلم آهنگری به مرگ بیش ۲۰ قطعه از قوهای فریادکش در تالاب های فریدونکنار و سرخرود اشاره کرد و افزود: لاشه قوهای تلف شده به دامپزشکی ارسال گردید ولی متاسفانه خبری از علل مرگ آنها بدست مان نرسیده است.

وی با بیان اینکه در کارگروه مخاطرات زیست محیطی از کارشناسان دامپزشکی خواستار اعلام چرایی مرگ قوها شدیم، یادآور شد: مرجع تشخیص نوع بیماری پرندگان، دامپزشکی می باشد.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه مرگ پرندگان در میانکاله، ساری و فریدونکنار مشاهده شده است، تاکید کرد: محیط بانان هرروز با این پرندگان در ارتباط بوده و با مشخص شدن علل تلف شدن قوها می توان اقدامات بهداشتی برای محیط بانان درنظر گرفت.

آهنگری یادآور شد: محیط بانان با مشاهده مرگ پرندگان، مراتب را با دامپزشکی هماهنگ و لاشه را برای بررسی های لازم تحویل شان می دهند.

وی از مرگ تعدادی کبوتر در ساری خبر داد و گفت: مرگ کبوتران بر اثر سموم کشاورزی اعلام شده است.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه ۸ هزار قطعه قو در آب بندان های مازندران فرود آمدند، یادآور شد: این دهمین سال حضور قوها در مازندران بوده و امسال جمعیت خوبی را شاهد هستیم.

آهنگری یادآور شد: این قوها ۲ تا ۳ماه در مازندران حضور دارند و برای زادآوری به مناطق سیبری باز می گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.