ساری- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: عابران پیاده با ۴۷ درصد و موتورسواران با ۲۲ درصد، بیشترین کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران را به خود اختصاص دادند.

عابران پیاده و موتورسواران بیشترین کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سرهنگ مهدی باقری افزود: بیشترین تصادفات درونشهری در ساعات ۱۸ تا ۲۰ اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه عابران پیاده همواره قربانی سرعت و بی احتیاطی رانندگان هستند، خاطرنشان کرد: سرعت زیاد علیرغم نبود ایمنی خودروها، بی احتیاطی عابران پیاده و رانندگان وسایط نقلیه و استفاده نکردن عابران از پل های عابر و گذرگاه های ایمن از دیگر عوامل تصادفات منجر به فوت عابران است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه ۲۲ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در استان را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند، ادامه داد: حرکت در پیاده رو، حرکت در جهت مخالف مسیر مجاز، انجام حرکات نمایشی و مارپیچ، عدم استفاده از کلاه ایمنی و حرکت برروی یک چرخ از مهمترین عوامل بروز تصادف رانندگی توسط موتورسیکلت سواران است.

سرهنگ باقری عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تغییر ناگهانی مسیر و عدم توانائی در کنترل وسایط نقلیه را از مهمترین دلایل بروز تصادفات رانندگی در مازندران برشمرد و گفت: عدم توجه به جلو با ۳۸ درصد بیشترین عامل تصادفات است.

وی یادآور شد: امروزه با افزایش حجم ترددهای خودرویی در معابر عمومی و گذرگاه های درون شهری، برخی عوامل انسانی و اعمال و رفتار نادرست ناشی از نداشتن تجربه و مهارت کافی در رانندگی موجب بروز حوادث تلخ و ناگواری می شود که جبران آن دشوار و حتی غیر ممکن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.