شهرکرد-اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با شخصیت ارزشمند امام خمینی(ره) و یارانش آشنا می شوند.

طرح معرفی چهره های انقلابی در چهار محال و بختیاری اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با ایام مبارک دهه ی فجر فعالیت فرهنگی معرفی شخصیتهای انقلابی در مراکز استان برگزار می شود.

بر این اساس معرفی شخصیت فعالیتی فرهنگی است که طی آن مربی جنبه یا جنبه هایی از ویژگی های شخصیت مطرحی را در نظر گرفته و به منظور آشنایی و تاثیرگذاری برای اعضا مورد شناسایی و بررسی قرار می دهد در این فعالیت، کودکان و نوجوانان با استفاده از ابزار های جذاب و متنوع آموزشی نظیر کاردستی، قصه گویی، شعر خوانی، نقاشی و ... با شخصیتها و چهره های شاخص ادبی، فرهنگی، علمی، هنری،تاریخی، مذهبی و... آشنا می شوند.

      آشنایی اعضا با شخصیت های نامی و برجسته، معرفی الگوهای مناسب رفتاری،  ایجاد زمینه تفکر ، تامل ، دقت و مطالعه در زندگی و سرنوشت شخصیت های مختلف، آشنایی اعضا با آثار علمی، مکتوبات، کشفیات از طریق پدیدآورندگان آن و  ایجاد روحیه قدرشناسی و احترام به شخصیت های تلاشگر و برجسته در اعضا از جمله اهداف آموزشی این فعالیت در مراکز کانون است.

گفتنی است در این روش معرفی شخصیت به صورت نوشته همراه با طرح و تصویر به گونه ای مناسب در معرض دید اعضا قرار می گیرد. در این شیوه می توان از مسابقه ، جدول نیز استفاده کرد، همچنین می توان اعضا را به تحقیق و مطالعه پیرامون شخصیت مورد نظر ترغیب کرد. معرفی به وسیله بیان مستقیم خود مربی، گفتگو با شخصیت مورد نظر در قالب نمایش، شکیل نمایشگاه عکس و نمایش فیلم زندگی شخصیت، و در صورت امکان فراهم کردن زمینه دیدار با یک شخصیت برجسته و نامی که در قید حیات می باشد از جمله فعالیتهای متنوع فرهنگی در راستای اجرای طرح معرفی شخصیت برای کودکان و نوجوانان است.

شایان ذکر است، طی اجرای این طرح در ۲۱ مرکز  فرهنگی هنری کانون پانل معرفی شخصیتهای برجسته ی یاران انقلابی امام خمینی (ره ) برپا شود و  در معرض دید کودکان و نوجوانان جهت آشنایی بیشتر این قشر با اهداف و آرمانهای انقلاب قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.