کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی «اقوام ایرانی»، ۳۰ دی‌ماه تا سوم بهمن‌ماه سال‌جاری در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره بین‌المللی «اقوام ایرانی» در کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم رحیمی‌زنگنه صبح شنبه با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری بین‌المللی اقوام ایرانی در ۳۰ دی‌ماه سال‌جاری اظهار داشت: با تامین بودجه از سوی معاون برنامه‌ریزی قرار بود که در شهریورماه برگزار شود که به‌دلیل استقبال شرکت‌کنندگان و اضافه کردن بخش بین‌المللی به جشنواره به تاخیر افتاد.

وی با بیان اینکه در اختتامیه این جشنواره سوم بهمن‌ماه امسال از بزرگان دعوت می‌شود، اضافه کرد: در این جشنواره ۱۰ گروه موسیقی اقوام گوناگون ایرانی و سه گروه موسیقی از کشورهای تاجیکستان، هند و افغانستان حضور دارند، البته یک کشور دیگر نیز اضافه می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ۶ گروه موسیقی از استان کرمانشاه، ۱۴ گروه تئاتر آئینی و اقوام(۱۰ گروه از ۱۰ منطقه قومی کشور و چهار گروه از گروه قومی استان کرمانشاه) در این جشنواره حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و لباس در جشنواره اقوام ایرانی، ادامه داد: ۱۵ غرفه از کشور و پنج غرفه از استان، لباس‌های بومی و محلی را به نمایش می‌گذارند.

رحیمی‌زنگنه با تاکید بر حضور مردم، نهادها و دستگاه‌ها در جشنواره، تصریح کرد: کرمانشاه قطب اقوام گوناگون در کشور است، آنچه در رسانه‌های بیگانه درخصوص مد، لباس و موسیقی تبلیغ می‌شود با فرهنگ اصیل ایرانی سازگاری ندارد.

به گفته این مسؤول، بهترین راه مبارزه با موسیقی، نمایش مبتذل ترویج موسیقی؛ نمایش آئینی و اصیل سازگار با فرهنگ غنی و اسلامی است‌.

وی مکان برگزاری جشنواره را تالار انتظار عنوان کرد و افزود: موسیقی در تالار و تئاتر در فضای باز اجرا می‌شود و ۲۵ غرفه برای نمایشگاه لباس تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.