مراسم ختم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز شنبه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در مسجد نور میدان فاطمی تهران برگزار می‌شود.

مراسم ختم مرحوم شریعتمداری امروز برگزار می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  مراسم ختم علی شریعتمداری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز شنبه ۲۵ دی‌ماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در مسجد نور میدان فاطمی تهران برگزار می‌شود.
علی شریعتمداری چهره ماندگار کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیستم دی‌ماه امسال در سن ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفت و روز پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ماه در حضور جمع کثیری از اساتید و دانشجویان و مسئولان آموزش عالی کشور از دانشگاه خوارزمی تشییع شد.

مرحوم علی شریعتمداری که در سال ۱۳۰۲ شمسی در شهر شیراز به دنیا آمده بود، پس از اتمام تحصیلات متوسطه در این شهر وارد دوره آموزش عالی شد و در سال ۱۳۳۲ مدرک کارشناسی علوم تربیتی و در سال ۱۳۳۵ مدرک کارشناسی علوم قضائی خود را اخذ کرد. وی سپس برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و در سال ۱۳۳۶ موفق شد تا مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته آموزش متوسطه را ازدانشگاه ایالت میشیگان و مدرک دکترای خود را در رشته  فلسفه، تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی را در سال ۱۳۳۸ از دانشگاه تنسی اخذ کند.

آن مرحوم در طول دوران تحصیل در کسوت شریف معلمی نیز به انجام وظیقه مشغول بود و پس از بازگشت به کشور در سال ۱۳۳۹ به عنوان استاد در رشته علوم تربیتی در دانشگاه اصفهان به کار مشغول شد. در سال ۱۳۴۴ و هنگامی که به علت فعالیت سیاسی علیه نظام ستم‌شاهی دیگر نمی توانست در داخل از کشور به فعالیت علمی بپردازد، به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های ایالت ایندیانا و تنسی به خدمت پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی برای ادامه خدمت به کشورش به ایران بازگشت و با عضویت در هیئت علمی دانشگاه تهران به فعالیت علمی پرداخت.

مرحوم علی شریعتمداری از همان ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی حضور در سمت‌های مهم و حساسی مانند عضویت در ستاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی، ریاست گروه برنامه‌ریزی درسی رشته‌های علوم انسانی، عضویت در هیئت مرکزی گزینش و استخدام عضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، عضویت در شورای پژوهش‌های علمی کشور، عضویت در هیئت رئیسه انجمن‌ ایرانی تعلیم و تربیت را نیز در کارنامه خود دارد فلسفه تعلیم و تربیت و نیز انجمن روانشناسی ایران را در کارنامه پربار زندگی خود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.