دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری از رایزنی ها برای تاسیس رشته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در دانشگاه ها خبر داد.

رایزنی برای ایجادرشته«مبارزه بافساد»/پیگیرقهرمان سازی ضدفسادهستیم

به گزارش «قدس آنلاین»،  دکتر محسن مردعلی در خصوص فعالیت های علمی در رابطه با اجرای اقدامات ضد فسد اقتصادی و  اداری در کشور گفت: مباحث آموزشی کنوانسیون مبارزه با فساد و ایجاد رشته تحصیلی و آموزشهای دانش آموزی، بومی و دانشگاهی مورد توجه ماده ۱۳ کنوانسیون قرار گرفته است و در همین زمینه نیز فعالیت هایی انجام شده است.

وی از تاسیس یک رشته دانشگاهی جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر پیش نویسی را برای مقطع کارشناسی ارشد و با محتوای برگزاری دوره آموزشی مدیریت ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد پیش بینی کردیم و شورای مرجع ملی پس از تصویب مصوبه مربوط به این موضوع، مکاتبه ای از سوی وزیر دادگستری به عنوان رئیس مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد با وزیر علوم به منظور تاسیس رشته ای به همین عنوان انجام می شود تا رشته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در دانشگاه ها ایجاد شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد تصریح کرد: با وزارت خانه های علوم و بهداشت در رابطه با اجرای مباحث آموزشی مد نظر کنوانسیون مبارزه با فساد رایزنی هایی صورت گرفته است.

ارائه واحد اختیاری «ارتقای سلامت اداری و مبارزه بافساد»

وی به ارائه واحد درسی با عنوان ارتقای سلامت اداری و مبارز با فساد در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر ایجاد رشته تخصصی به دنبال این هستیم که واحد درسی اختیاری تحت عنوان ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد  در  رشته های مدیریت، حقوق و اقتصاد گنجانده شود. در حال حاضر مکاتبات آن نیز انجام شده است و وزارت علوم و بهداشت و درمان در حال طراحی و نهایی سازی این رشته و واحد درسی هستند.

آموزش های دانش آموزی مرتبط با ضدفساد

مردعلی به نحوه اجرای آموزش های دانش آموزی اشاره و اظهار کرد: در مباحث آموزشی با وزارت آموزش و پرورش جلسات متعددی داشتیم و امیدواریم متناسب با ماده ۱۳ کنوانسیون، این آموزش ها در قالب های مختلف از جمله پیگیری قهرمان سازی ضد فساد  برای دانش آموزان ارائه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.