رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه دست‌کم برای مدتی باقی می‌ماند اما اگر مسکو "به معنای واقعی" به آمریکا کمک کند، دیگر دلیلی ندارد خواهان حفظ تحریم‌ها باشیم.

ترامپ: ممکن است تحریم‌های روسیه را لغو کنیم

به گزارش "قدس آنلاین"؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال درباره روابط مسکو – واشنگتن گفت: اگر مسکو ثابت کند که در مبارزه با تروریست‌ها و دستیابی به دیگر اهداف مهم واشنگتن سودمند است و کمک خواهد کرد در این صورت ممکن است وی تحریم‌ها را کنار بگذارد.

ترامپ در ادامه گفت که آماده است با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بعد از ادای سوگند به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا در ۲۰ ژانویه دیدار کند.
وی ادامه داد: من متوجه شدم که آنها(روسیه) می‌خواهند این دیدار انجام بشود. این دیدار برای من نیز خوب است.
او در پاسخ به سوالی درباره سیاست "چین واحد" گفت: در حال حاضر همه مسائل از جمله سیاست "چین واحد" تحت مذاکره قرار گرفته است.
وی در ادامه نارضایتی خود را نسبت به اقدامات چین در کنترل ارزش واحد پولی این کشور ابراز کرد و گفت: ما باید وضعیت واحد پولی خود را بررسی کنیم. در حال حاضر ارزش واحد پولی ما در حال کاهش است اما در مقابل ارزش پولی آنها تغییری نکرده است. هدف آنها کنترل ارزش واحد پولی‌شان است.
ترامپ ادامه داد: در چنین شرایطی شرکت‌های ما نمی‌تواند با آنها رقابت کند و تا زمانی که پیشرفتی از سوی پکن درباره واحد پول و معاملات تجاری با این کشور ایجاد نشود به سیاست چین واحد متعهد نخواهد بود.
منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.