ایلام- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: به علت کاهش میزان بارندگی ها، متأسفانه وضعیت منابع آبی روستاهای استان ایلام چندان مناسب نیست.

وضعیت منابع آبی روستاهای ایلام مناسب نیست/۶۰ روستا با تانکر آبرسانی می شود

آب رسانی سیار به ۶۰ روستای ایلام!

نورالله تیموری روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان این که ۴۹۸ روستای استان تحت خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند، اظهار داشت: هم اکنون به بیش از ۶۰ روستای استان به صورت سیار آب رسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش نزولات آسمانی در سال جاری، بر منابع آبی استان تأثیرگذار بوده و روستاهای استان را با مشکل کم آبی مواجه کرده است، افزود: هم اکنون روستاهای واقع در مناطق چوار، دهلران و چرداول بیشترین مشکل در زمینه آب شرب دارند که بایستی در این خصوص چاره اندیشی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با بیان اینکه این شرکت به طور متوسط، روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برای تهیه و تأمین آب شرب روستاهای استان هزینه می کند، بیان داشت: برای تأمین هر مترمکعب آب شرب ۱۲ هزار ریال هزینه صورت می گیرد ولی به ازاء هر مترمکعب حدود یک هزار و ۹۰۰ ریال از مشترکین روستایی دریافت می شود.

اسراف و انشعاب غیرمجاز مردود است

نورالله تیموری با بیان اینکه متأسفانه اغلب روستائیان از آب شرب برای مشروب ساختن باغات و حیوانات نیز استفاده می کنند و همین موضوع باعث افزایش سرانه مصرف آب در روستاها شده است، یادآور شد: یکی دیگر از دلایل افزایش سرانه مصرف آب در روستاهای استان، انشعابات غیر مجاز است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ شرعی، هرگونه اسراف و انشعاب غیرمجاز مردود است افزود: در حال شناسایی انشعابات غیرمجاز در سطح روستاهای استان هستیم و متخلفین پس از شناسایی و  تشکیل پرونده، در اختیار محاکم قضایی قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با بیان اینکه روستائیان می توانند با صرفه جویی مناسب و مصرف اصولی؛ مشکلات کم آبی را به حداقل برسانند، تصریح کرد: به علت کاهش میزان بارندگی ها؛ متأسفانه وضعیت منابع آبی روستاهای استان ایلام چندان مناسب نیست و فرهنگ صرفه جویی باید در بین مردم به درستی نهادینه شود تا بتوانیم از بحران کم آبی به خوبی عبور کنیم.

تأمین آب شرب روستاهای چوار

نورالله تیموری با اشاره به اینکه هم اکنون روستاهای منطقه چوار با بیشترین بحران و مشکل کم آبی مواجه هستند، تأکید کرد: در تلاش هستیم تا از هر طریق ممکن؛ مشکل آب شرب روستاهای این حوزه را نیز مرتفع کنیم.

 وی با بیان اینکه با جدیت تلاش می شود تا با تأمین حداقل آب(حدود ۱۰ لیتر در ثانیه) و با ایجاد یک مجتمع مناسب زمینه برخورداری روستاهای چوار از آب شرب سالم را فراهم سازیم، گفت: تحقق این امر مهم(تأمین آب شرب روستاهای حوزه چوار) یکی از دغدغه ها و اولویت های مسؤلان ارشد استان و شرکت آب و فاضلاب روستایی است که با سرعت و دقت کامل؛ دنبال می شود.

برخورداری ۱۴۷ روستا از آب شرب سالم در آینده نزدیک

 وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۳۰ پروژه آب رسانی در سطح روستاهای استان در دست اجراء است، بیان داشت: در حال حاضر، احداث دو مجتمع بزرگ آب رسانی در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با بیان اینکه با بهره برداری از این دو مجتمع؛ حدود ۱۴۷ روستا از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد، تصریح کرد: به صورت شبانه روزی در تلاش هستیم تا زمینه تأمین آب شرب مردم را به صورت ثابت و سیار فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.