کشور ترکیه با دو نمایش «سار» و « تو ماهی نیستی» در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

اجرای ۲ نمایش از ترکیه در جشنواره تئاتر فجر

به گزارش «قدس آنلاین»،  دو اثر نمایشی از کشور ترکیه که هر دو محصول یک گروه نمایشی هستند، در این دوره از جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می‌روند.  کمپانی «کیپلار آیاکلار» ترکیه به سرپرستی میهران توماسیان با دو نمایش «سار» و «تو ماهی نیستی» در این دوره از جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.

در خلاصه داستان نمایش «سار» چنین آمده است: «سار» داستان دو دوست است که از بچگی همسایه بوده‌اند و با هم در استانبول بزرگ شده‌اند. هم اکنون در دهه سوم زندگی خود، خاطرات و مشاهدات خود را با هم مرور می‌کنند. آنان از موسیقی، حرکت و کاغذ برای کاویدن رویاهای خود استفاده می‌کنند و در مورد آینده‌شان سوال می‌کنند.

عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از ایده‌پردازان و بازیگران: میهران توماسیان، سارو اوستا، طراح نور: سم ایلمازر، تکنسین نور: سرحت اوکتو اینان، تکنیسین صدا: برکانت کیلیچکاپ، پشتیبانی فنی: ایرم آوسی، یاسین گولتپ، دویگو گونگر، طراح پوستر: آلیکان تِزِر، عکاس: انگین ایریز. در این نمایش یک بازیگر حضور دارد که با استفاده از یک کاغذ بزرگ و با بهره گیری از یک شیوه ‌اجرایی ساده و سرگرم‌کننده، این نمایش را اجرا می‌کند. ضمن اینکه موسیقی و ساخت فضا از اولویت‌های اجرایی این نمایش به حساب می‌آید.

دومین نمایش این گروه «تو ماهی نیستی» است که در خلاصه داستان این گونه نوشته شده است: این نمایش داستان کسانی است که در امتداد آبها سرگردانند. چمدانی باز است و اشیا از آن بیرون می‌آیند.

عوامل اجرایی این اثر نمایشی نیز عبارتند از: طراح، کارگردان و بازیگر: میهران توماسیان، طراح صحنه و نور: سم ییلمازر، شعر: اکتای ریفات، موسیقی: نوا هیکاز غازل، محموت سلالتین، بزدیگ ناواگ، روبن هاخوردیان، مسئول فنی صدا: برکانت کیلیچکاپ، مسئول فنی نور:  یاسین گولتپه، پشتیبانی فنی: دویگو گونگور، طراح پوستر و بروشور: ازگی کاپلان.

نمایش «تو ماهی نیستی» متکی بر اجرای بازیگر و ویدئوپروجکشن است و نمایش با تمهیدی بسیار ساده در استفاده از  پروجکشن، ماجرای خود را پیش می‌برد.

میهران توماسیان متولد سال ۱۹۸۰ استانبول و دانش‌آموخته دپارتمان حرکات موزون معاصر از دانشگاه هنرهای زیبای میمار سیناناست. همچنین وی مؤسس کمپانی حرکات موزون «کیپلار آیاکلار» است و در بیش از ۳۰ اجرا در جشنواره‌های مختلف جهانی روی صحنه رفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.