قزوین - رییس کمسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر قزوین گفت: بانوان بیش از اقشار دیگر جامعه می‌توانند فرهنگ غنی ورزش همگانی را ارتقاء دهند.

بانوان می‌توانند فرهنگ غنی ورزش همگانی را ارتقاء دهند/جاده سلامت تجهیز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، کمسیون فرهنگی-ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل ورزشی با حضور مسئولین ورزشهای همگانی و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد.

فاطمه اشدری رییس کمسیون فرهنگی_ورزشی با اشاره به مصوبات کمیسیون متبوع خود اظهارداشت: افزایش امکانات جاده سلامت، تهیه مکانی مناسب در بوستانهای مختلف برای تحقق ورزش همگانی با نگاه ویژه تر به حضور بانوان، اختصاص فیکسچر در سطح پارکها با موضوعیت تحقق برنامه های ورزشی-سلامتی، حمایت از مربیان حق الساعتی و توسعه ورزش همگانی در مناطق منفصل شهری و بافت تاریخی و فرسوده ورزش را از اهم مصوبات این جلسه عنوان کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: توجه به ورزش بانوان بیش از اقشار دیگر جامعه می تواند فرهنگ ورزش همگانی را غنی سازد به دلیل اینکه آنان می توانند ورزش را در کودکان و به ویژه نسل آینده نهادینه کنند.

وی گفت: شهرداری نشست های مشترکی را با دستگاه های مختلف تاکنون برگزار کرده است و تا به امروز توانسته در این امر موفق عمل کند این امر در حالی است که می بایست ریز پروژه های سازمان فرهنگی_ورزشی با معیار پروژه‌هایی که در سال 1395 در قالب تفاهم نامه با مدیریت شهری مشارکت دو سویه داشته اند به همراه برنامه هایی که قرار است اضافه شود یا افزایش عدد 20 درصدی محاسبه و در بودجه پیشنهادی شهرداری لحاظ و به شورا ارائه گردد.

وی افزود: تمامی ورزش های تخصصی و  قهرمانی از دل ورزش های همگانی بیرون می آید به همین خاطر باید به این موضوع به عنوان یک زیر ساخت توجه شود.

این مسول بیان کرد: جذب گردشگر ورزشی که در سال 95 توسط کمیسیون فرهنگی ورزشی مطرح شد، می تواند شهری را نشان دهد که آماده پذیرایی پر شور و با نشاط و هیجان انگیز و ماندگار برای توریسم ورزشی باشد.

به گفته اشدری، سازمان فرهنگی ورزشی باید پیش بینی لازم را در گردشگری ورزشی داشته باشد و اهتمام ورزد، چراکه با این مهم می توان گام های ارزنده ای را برای اعتلای حوزه گردشگری شهر برداشت.

رییس کمسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر، قزوین را شهری سنتی، مذهبی و محله محور عنوان کرد و گفت: با شرایطی که در شهر حاکم است شایسته است با برنامه ریزی صحیح، تمامی شهروندان عزیز از خدمات ورزش همگانی برخوردار شوند و در ایجاد فضاهای سالم و مفرح ورزشی به شرایط متوازن و سالم با توجه به اصول اخلاقی و شأن بانوان مومنه پرداخت تا منزلت آنان حفظ گردد.

این عضو شورا افزود: همینطور توجه به نهادینه کردن ورزش کودکان و تشویق آنان به اصول صحیح ورزش که موجب ترویج فرهنگ ورزش و سلامت و نشاط با تربیت نسل آینده می شود، نیز دردستورکار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی یادآورشد: در واقع با مطالعه و طراحی برنامه ها و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی ورزشی برای کودکان و بانوان در برنامه توسعه ششم در تربیت خانواده وجامعه و نسلها و اقشار مختلف در امر ورزش و سلامت، گامهای بلند، استوار و هدفمندی برداریم.

اشدری ضمن تاکید بر فضای پارک شهری که اولین فضای ارزشمند و در دسترس مردمی است اضافه کرد: هم افزایی دستگاههای متولی و موثر خصوصا آموزش و پرورش بسیار ضروریست.

وی افزود: در مدارس پسرانه، پسران در کنار پدران و در مدارس دخترانه، دختران در جوار مادران برای ارتقای ورزش و سلامت خود برنامه ریزی داشته باشند همچنین نیز می بایست فضای داخل مدرسه را با همراهی و تعامل آموزش و پرورش در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی قرارداد تا برای فعالیت فرهنگی و ورزشی تجهیزات و تمهیدات لازم انجام گیرد تا دانش آموزان و والدین (اولیاء و مربیان) از این امکانات برخوردار شوند.

این مسول ادامه داد: مدیرانی که از نگاه فرهنگی برخوردار هستند ضمن توسعه شهر به توسعه ورزش نیز توجه دارند، از سوی دیگر در خواست می شود که سوله ورزشی صالحین در اختیار بانوان قرار گیرد.

به گفته وی، مسولین سر فصل مهم برای ایجاد شرایط و تعامل دستگاهها در ورزش همگانی هستند و نگاه دلسوزانه آنان به مساعدت مدیریت شهری در نگاه توام با عدالت اجتماعی در موضوع فرهنگی ورزشی کمک می کند و از همه مهمتر مشارکت مردم در قالب تشکهای مردمی یا انجمنها که میتواند با جذب خیرین فرهنگی و ورزشی و همینطور جذب و مشارکت بخش خصوصی به ترویج فرهنگ ورزش و سلامت خدمت بسزا و ارزنده ای داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.