رئیس کمیته ژیمناستیک هنری گفت: استعفای مربیان بهترین راه‌ حل نیست و ممکن است افراد غیر متخصص جایگزین آنها شوند.

استعفای مربیان ژیمناستیک بهترین راه نیست/ وزیر ورزش نگاهی ویژه‌ داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، منصور راضی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شرایط کمیته ژیمناستیک هنری پس از استعفا و اعتراض سایر کمیته‌های تحت نظر فدراسیون ژیمناستیک اظهار داشت: کمیته هنری عملاً از زمانی که اسبقیان وارد فدراسیون شده، هیچ کاری انجام نداده است. ما آیین‌نامه کمیته هنری را نوشتیم و به فدراسیون دادیم، اما کاری روی آن انجام نگرفت. نامه هم نوشتیم و اعلام کردیم تا زمانی که آیین‌نامه بررسی نشود، کاری برای انجام دادن نداریم.

وی افزود: شرایط اداره فدراسیون به صورت سرپرستی باعث می‌شود که فعالیتی صورت نگیرد. وظیفه سرپرست مشخص است؛ اینکه امور جاری فدراسیون را اداره کند تا رئیس جدید فدراسیون دچار چالش نشود، اما در حال حاضر چنین روالی برای انجام دادن کارها وجود ندارد. شاهد آن هستیم که حتی مقررات جدید ایجاد می‌شود که این مسئله وظیفه آنها نیست. به هر حال حتماً مسئولان ورزش مسائلی را به سرپرست گفته‌اند که او نیز این کارها را انجام می‌دهد.

رئیس کمیته ژیمناستیک هنری تصریح کرد: تلاش داشتیم برنامه «سطح‌بندی» را اجرایی کنیم، اما این برنامه دچار چالش و به نوعی تعطیل شده است. فقط در برخی از استان‌ها آن هم به خواست خودشان صورت می‌گیرد.

راضی‌نژاد درباره استعفای مربیان برخی کمیته‌ها گفت: استعفا حق آنها است، چرا که باید تکلیف مشخص شود. حق ژیمناستیک است که رئیس داشته باشد. با این حال به نظرم استعفا دادن بهترین راه نیست و باید تقاضای رسیدگی به شرایط مطرح شود. این استعفاها باعث می‌شود که تعداد نفرات فنی کمتر شده و رو به کاهش باشد. مربیانی که در ترامپولین استعفا کرده‌اند، سال‌ها در این رشته فعالیت‌ داشته‌اند و حالا که استعفا می‌کنند، ممکن است افراد غیر متخصص جایگزین آنها شوند.

وی با اشاره به انتظار جامعه ژیمناستیک از وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اینکه تقاضای رسیدگی به ژیمناستیک مطرح شده، درخواست نابجایی نیست. ژیمناستیک ورزش بسیار مهم و بزرگی است و رشد و توسعه آن به پیشرفت سایر رشته‌ها نیز کمک می‌کند. پس باید نگاهی ویژه‌ به آن از سوی وزیر ورزش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.