کرمان - رزم حسینی گفت: همواره تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی به رفتار عادلانه با مردم و رعایت اصل اعتدال بود چرا که افراط و تفریط به انقلاب اسلامی آسیب می زند.

تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی به رفتار عادلانه با مردم و رعایت اصل اعتدال بود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی صبح شنبه در صبحگاه آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تسلیت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، افزود: نسل ما قبل از انقلاب چندان فرصت آشنایی با آیت الله هاشمی رفسنجانی را نداشت گرچه در دوران دانش آموزی آشنایی دورادوری به وجود آمد اما بیشترین آشنایی ما بعد از انقلاب اتفاق افتاد.

وی با تاکید براینکه در دوران انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و همه عرصه ها، نقش ممتاز آیت الله هاشمی رفسنجانی در اداره کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی ممتاز بود بگونه ای که سعه صدر و صبر ایشان زبانزد مردم ایران است و با همه مشکلات و بی مهری ها تا آخرین لحظه زندگی تحمل کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به شایستگی در پیام تسلیتشان به خصوصیات منحصر به فرد آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد کردند، یادآورشد: استان کرمان امروز سرافراز است زیرا با اعتقاد به استقبال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رفت.

رزم حسینی با تاکید براینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یار صدیق و واقعی مقام معظم رهبری بود، بگونه ای که تا آخرین لحظه به ولی فقیه پایبند بود، تصریح کرد: علارغم اختلاف نظرها هیچ گاه از ارادت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری کم نشد و اعتدال واقعی وی موجب شد از همه گروه های سیاسی ضربه بخورد در حالیکه هیچ گروهی نباید ایشان را برای خود مصادره کند زیرا ایشان متعلق به انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه اقتدار جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه و رهبری است، گفت: همواره تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی به رفتار عادلانه با مردم و رعایت اصل اعتدال بود چرا که افراط و تفریط آسیب انقلاب اسلامی است.
استاندارکرمان به سفر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به استان کرمان پس از ده سال در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: در مدت بیش از سه سال دولت یازدهم آیت الله هاشمی رفسنجانی دو سفر رسمی به استان کرمان داشت و در جلسات و دیدارها مطالب ارزشمندی را به مدیریت استان گوشزد کردند.

رزم حسینی با تاکید براینکه همگان باید یاد بگیرند که از بزرگان خود تا زمانی که هستند قدرشناسی نمایند، یادآورشد: باید ارج نهادن و قدرشناسی از بزرگان فرهنگ جامعه شود و این اتفاق مهم از آموزش و پرورش رخ خواهد داد.
 
تجمیع ظرفیت‌ها برای تعلیم و تربیت
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در ادامه این مراسم ضمن تسلیت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، خاطرنشان کرد: فکر، اندیشه، اخلاق، صبوری و همه ویژگی‌هایی که بزرگان و علمای ما از جمله رهبر معظم انقلاب برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عنوان کردند و باید در جامعه باقی بماند.

محمد محسن‌بیگی با تاکید براینکه آموزش و پرورش و فرهنگ ازجمله حوزه‌هایی است که از قبل انقلاب اسلامی مورد تاکید و اهمیت قرار داشته است، تصریح کرد: باید یاد بگیریم که برای پیشرفت، رفاه و آسایش مردم یک کشور، می‌شود، انسانی در سختی زندگی کند و مصائب را بپذیرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش از ۲۴ تا ۳۰ دی ماه، گفت: یکی از فعالیت‌های بزرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوره ریاست جمهوری‌، قانون شوراهای آموزش و پرورش بود که برای پیشرفت همگانی و رشد جامعه مطرح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش و سختی‌هایی که برای دسترسی به برخی از ابزارها به وجود می‌آید، افزود: باید از ظرفیت‌های کشوری در راستای تجمیع ظرفیت‌های موجود در کشور برای گسترش امر تعلیم و تربیت برای کمک به امر آموزش و پرورش به کار گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.