معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در این دانشگاه، سامانه‌ای متناسب با استانداردهای سلامت حرفه‌ای و سلامت عمومی افراد طراحی و تدوین شده که اطلاعات جسمی و روحی افراد را حتی در حوزه تغذیه، ثبت خواهیم کرد.

ثبت اطلاعات جسمی و روانی دانشجومعلمان در سامانه سلامت

به گزارش «قدس آنلاین»،  عباس قنبری معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درخصوص برنامه‌های این دانشگاه برای دانشجویان جدیدالورود، اظهار داشت: ابتدا باید مراحل پذیرش  و گزینش افراد در دفتر توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش انجام شود؛ شرایطی برای پذیرش هر مسئولیت وجود دارد و قطعاً کسی که می‌خواهد معلم شود باید از توانایی‌های خاص جسمی و ذهنی متناسب با این حرفه برخوردار باشد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه دانشجو، پذیرش و ثبت‌نام شد، فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، دانشجویی و پژوهشی خود را آغاز می‌کند.

قنبری درخصوص شرایط بهداشت روانی پذیرش دانشجومعلمان گفت: شرایط روحی، روانی و بهداشت روانی فرد در همان تیم مصاحبه کننده متشکل از یک روانشناس، یک معلم باسابقه و یک پزشک مورد سنجش قرار می گیرد؛ چنانچه فرد دارای مشکلی در این زمینه باشد به متخصص ویژه‌ای معرفی می‌شود و پس از کسب گواهی صحت و سلامت می‌تواند پذیرش شود و به مراحل بعدی برود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: خدمات متنوعی در محیط‌های شبانه روزی ارائه می‌شود و بعد از ۴ سال این افراد وارد بدنه آموزش و پرورش می‌شوند و متناسب با تعهد خدمتی که دارند به نظام تعلیم و تربیت خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به سامانه سلامت دانشجومعلمان بیان داشت: سامانه‌ای متناسب با استانداردهای سلامت حرفه‌ای و همچنین سلامت عمومی افراد طراحی و تدوین شد که پیش‌تر در چند استان با قریب به ۱۰۰ دانشجومعلم به‌طور آزمایشی اجرا شد؛ این سامانه در سال جدید هم برای دانشجویان قدیمی و هم جدید به‌طور کامل اجرا خواهد شد و اطلاعات جسمی و روحی افراد را حتی در حوزه تغذیه در این سامانه ثبت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سلامت می‌توانیم برای دانشجویان پردیس‌های مختلف برنامه غذایی تنظیم کنیم و به ‌این طریق فقر برخی مواد غذایی مثل آهن و سایر موارد و ویتامین‌ها جبران خواهند شد. با توجه به الگویی که برای غذا در پردیس‌ها طراحی کردیم، کنترل کامل روی برنامه غذایی داریم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.