ولی الله نانواکناری با تاکید بر اینکه با خوی استکباری آمریکایی ها نمی توان آنها را برای متعهد بودن بر تعهدات خود در قبال برجام قانع کرد، گفت: دادن تعهدات جدید در روند مذاکرات برای ما قابل پذیرش نیست؛ ملاک ما برای مذاکرات اجرایی شدن تعهدات پذیرفته شده قبلی در برجام است.

دادن تعهدات جدید در روند مذاکرات پذیرفتنی نیست

ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام که به منظور رسیدگی به شکایت ایران از بدعهدی آمریکا در اجرای برجام در هتل کوبورگ وین برگزار شد، گفت: به نظر من اعتراض اروپائی ها نسبت به نقض عهد آمریکا هرچند که ضعیف بوده ولی اقدام خوبی است که می توان آن را ثمره ای برای این نشست دانست، البته قرار شده تا رایزنی هایی برای عملیاتی شدن تعهدات آمریکایی ها صورت گیرد.

وی افزود: البته با خوی استکباری آمریکایی ها، آنها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و نمی توان آنها را برای متعهد بودن بر تعهدات خود در قبال برجام قانع کرد با این وجود امیدواریم که رایزنی ها و نشست های مربوطه نتیجه دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اخبار رسیده مبنی بر اینکه طرف ایرانی در نشست کارشناسی کمیسیون مشترک برجام تعهدات جدیدی را پذیرفته است، تاکید کرد: دادن تعهدات جدید در روند مذاکرات برای ما قابل پذیرش نیست، در حال حاضر صرفا اجرایی شدن تعهدات پذیرفته شده قبلی در برجام ملاک است؛ تمام رایزنی ها بر این اصل استوار است که دو طرف به تعهدات برجامی خود عمل کنند که بعد از آن اگر این مهم صورت گرفت میتوان به موضوعات دیگری از جمله تبادلات اقتصادی ورود کرد.

وی در واکنش به خبر رسانه های غربی مبنی بر کوتاه آمدن تیم مذاکره کننده ایرانی از موضع شکایت خود نسبت به طرف آمریکایی، اظهار داشت: این عقب نشینی در شکایت نیست بلکه باید گفت که طرف ایرانی منتظر مانده تا آمریکایی ها به تعهدات خود عمل کنند، خب اگر آنها به تعهد خود عمل کنند دیگر شکایتی وجود ندارد؛ در واقع با توجه به تلاش اروپائی ها  برای رایزنی با آمریکایی ها به منظور وادار کردن آنها به اجرای تعهد طرف ایرانی صرفا صبوری به خرج داده است.

 نانواکناری در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم طرف آمریکایی از صبوری ایران سوء استفاده نکنند و بدانند که صبوری ما حدی دارد که اگر از حدش بگذرد ایران جواب قاطع و دندان شکنی خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.