نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال تأکید کرد که سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پی حضور در رأس کادر فنی تیم ملی نیست.

کفاشیان پاسخ کی‌روش را داد؛ برانکو به نیمکت تیم ملی چشم ندوخته است!

به گزارش قدس آنلاین، در روزهای اخیر بحث استعفای  کارلوس کی‌روش از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی به شدت مورد توجه قرار گرفت. استعفایی که جزئیات آن همچنان به صورت محرمانه در اختیار مهدی تاج رئیس فدراسیون است و هنوز هیچ یک از اعضای هیات‌رئیسه متن کتبی استعفای سرمربی تیم ملی ایران را ندیده‌اند. اختلاف و درگیری کارلوس کی‌روش با برانکو نیز یکی دیگر از موضوعات حاشیه‌ای این روزهای فوتبال کشورمان محسوب می‌شود. در همین زمینه گفت‌وگویی با علی کفاشیان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال انجام شده که مشروح آن در زیر می‌آید:

* به عنوان یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال ایران و نایب‌رئیس AFC استعفای کارلوس کی‌روش تا چه حد جدی است و آیا شما از او حمایت می‌کنید؟ 

من به عنوان یکی از اعضای فدراسیون فوتبال ایران قویا تاکید می‌کنم که تحت هر شرایطی ما حامی کارلوس کی‌روش هستیم و با توجه به موقعیتی که تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی 2018 دارد تاکید می‌کنم که اعضای هیات‌رئیسه پشتیبان سرمربی تیم ملی هستند. 

* پس به همین دلیل نازش را می‌کشید؟!

بله باید هم نازش را بکشیم چون او سرمربی تیم ملی است و برای اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان با آسودگی خاطر به مسابقات برگشت پا بگذارد او را حمایت می‌کنیم و نازش را هم می‌کشیم.

* پس برانکو چطور؟ کی‌روش معتقد است او به نیمکت تیم ملی چشم دوخته و برخی در این زمینه حامی‌اش هستند.

خیر. قسم می‌خورم در هیات‌رئیسه و در فدراسیون فوتبال هیچ دیدگاهی نسبت به حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی ایران وجود نداشته و چنین چیزی یکبار هم مطرح نشده است.ما تا به حال چنین بحثی را در هیات‌رئیسه و فدراسیون نداشتیم چون معتقدیم فقط باید با کی‌روش به جام جهانی 2018 برویم و تا پایان جام جهانی از این مربی پرتغالی حمایت خواهیم کرد.  

* خود برانکو چطور آیا واقعا نگاه او به نیمکت تیم ملی است؟

با توجه به شناختی که از شخصیت برانکو دارم معتقدم نیز او چنین نظری ندارد. شخصیت برانکو را خیلی خوب می‌شناسم. این روزها وی از حضورش روی نیمکت پرسپولیس لذت می‌برد و هیچ چشمی به نیمکت تیم ملی ندوخته است و من قویا این موضوع را رد می‌کنم. 

* با این شرایط مخالفت فدراسیون فوتبال با استعفای کی‌روش قطعی است؟ 

بله چون دلیلی ندارد در یک وضعیت حساس و بعد از 5 سال بخواهیم تیم را از کی‌روش گرفته و به فرد دیگری بسپاریم. این دیدگاه اصلا منطقی نیست. 

* چه زمانی با کی‌روش جلسه برگزار خواهید کرد؟

تعیین زمان جلسه هیات‌رئیسه و فدراسیون با کارلوس کی‌روش کاملا در اختیار تاج است. تاج و ساکت باید در این زمینه تصمیم نهایی را گرفته و به ما اعلام کنند. 

* به عنوان رئیس سابق فدراسیون آیا اختلاف برانکو و کی‌روش حل‌شدنی است؟

بله هر اختلافی قابل حل است. به نظرم باید تعامل طرفین در این زمینه بیشتر شود. کی‌روش در وهله اول بداند که فدراسیون حامی اوست و باشگاه‌های ما نیز باید آگاه باشند که با صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی همه از جمله بازیکنان و باشگاه‌ها منفعت خواهند برد. با رفتن به جام جهانی همه جوره رشد خواهیم کرد. برای حل این قضیه به نظرم نباید منفعت شخصی را در نظر گرفت. ما باید منفعت ایران را در اولویت همه امور قرار دهیم. 

* پیشنهادتان چیست؟

پیشنهاد اصلی‌ام این است که تمرکز اول روی تیم ملی باشد. حتی ما می‌توانیم کمی در اتمام مسابقات لیگ برتر تاخیر بیندازیم چون باشگاه‌های ما می‌توانند بعد از اینکه تکلیف تیم ملی برای صعود به جام جهانی مشخص شد مسابقات‌شان را ادامه دهند. تیم ملی یک برند بین‌المللی است و خدایی نکرده اگر به جام جهانی صعود نکنیم همه سرخورده می‌شویم. 

* آقای کفاشیان از این استعفای کی‌روش که جنجال زیادی هم به پا کرده آیا تا به حال خودتان نامه استعفای کی‌روش را به چشم خود دیده‌اید؟

خیر. من ندیده‌ام. فقط شفاهی به ما گفته‌اند که کی‌روش استعفا کرده است و برخی از مطالب را نیز در رسانه‌ها خواندم. به صورت کلی دوباره تکرار می‌کنم فکر و ذکر تمام فدراسیون این است که تیم ملی به جام جهانی برود و همچنان رنکینگ اول آسیا در اختیار ما باشد. 

* روز گذشته کی‌روش در مصاحبه‌ای اعلام کرده که ایران پول ندارد تا با تیم‌های بزرگ بازی کند. واقعا ما بی‌پول هستیم؟

ما پول نداریم؟! ما خودمان تیم بزرگی هستیم، ما تیم اول آسیا هستیم. تیم‌های بزرگ همیشه برای بازی کردن پیشنهاد دریافت می‌کنند و مشکلی هم برای بازی با تیم‌های بزرگ نداریم. شاید قبلا که در رتبه‌های پایین‌تری بودیم از ما پول می‌خواستند اما اکنون نگاه آسیا به ما متفاوت است. ما با تیم‌های بزرگ بازی می‌کنیم در ضمن پولی هم نیاز نیست که بدهیم. 

* از تصمیم آخر فیفا بگویید. جام جهانی با 48 تیم؛ این تصمیم عاقلانه است؟

 برگزاری مسابقات جام جهانی با 48 تیم معایب و مزایایی دارد. معایبش این است که شاید از انگیزه و حساسیت مسابقات مرحله گروهی کاسته شود اما مزایای آن این است که بیشتر به فیفا منفعت مالی می‌رساند و کشورهای بیشتری در این تورنمنت بین‌المللی دخیل می‌شوند. فیفا برحسب بررسی وضعیت خود چنین تصمیمی را گرفته است.

* داستان میزبانی ایران برای جام جهانی 2020 چه شد؟

ما پیشنهادمان را داده‌ایم. همچنان منتظر پاسخ فیفا هستیم. البته قبل از اینکه فیفا بخواهد پاسخ ما را بدهد ما لابی‌های‌مان را آغاز کردیم و دوست داریم این میزبانی به سرانجام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.