نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی دومین جایزه کالاهای فرهنگی با رویکرد ایرانی اسلامی در حوزه های مرتبط با موضوع با حضور اساتید، مسئولان و فعالان حوزه کالاهای فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

تخصیص تسهیلات به فعالان حوزه کالای فرهنگی

به گزارش «قدس آنلاین»،  نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی این جشنواره با موضوعات «نقش حاکمیت در سیاست گذاری کلان و تقویت بازار کالاهای فرهنگی»، «فرهنگ، دانش بومی و کالاهای فرهنگی»، «بازار و بازاریابی کالاهای فرهنگی»، «اهمیت و ضرورت استاندارد سازی در کالاهای فرهنگی»، «کارآفرینی فرهنگی»، «مدیریت مالی و کار در کالای فرهنگی» ۹۵ با استقبال علاقمندان و فعالان این عرصه برگزار شد.

اهمیت استاندارد در کالای فرهنگی

عباس فلاح کارشناس دفتر تدوین سازمان ملی استانداردهای ملی ایران در نشست «اهمیت و ضرورت استاندارد سازی در کالاهای فرهنگی»، وظیفه سازمان ملی استاندارد ایران را در این حوزه تشریح نموده و در ادامه پیرامون سلامت و استاندارد کالاهای فرهنگی از نظر جسمی و روحی گفت:بخشی از وسایل و لوزم اعم از اسباب بازی کودکان از نظر انتشار مواد مضر، رنگ های مصرفی استفاده شده، ابعاد، کیفیت برای تولیدات داخلی و صادراتی باید دارای استاندارد لازم باشند که لیست استانداردهای اسباب بازی ها در سایت سازمان ملی استاندارد وجود دارد و با مراجعه به قسمت جست و گر و سرچ کلمه «ایمنی اسباب بازی» لیست کامل استاندارها به فعالان این حوزه ارائه می شود.

فلاح نظارت بر حوزه تدوین استاندارد را مهم قلمداد کرد و افزود: تدوین استانداردهای کالاها در شورای نظارت براسباب بازی طی چند جلسه صورت می پذیرد و به طور کلی استاندارد های جهانی محصولات کالاهای فرهنگی در سازمان ملی استاندارد وجود دارد اما بسیاری از شرکت های داخلی استاندارد کالاهای فرهنگی را بر مبنای کشورهای مختلف تدوین نموده و در اختیار افراد قرار می دهند.

علاقمندی صندوق امید به حمایت از کالای فرهنگی

احمدرضا غلامی مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید در نشست حوزه مالی کالاهای فرهنگی گفت:در حال حاضر برای کسب و کارهای جدید و کوچک اقداماتی انجام می شود و بر اساس جامعه هدف، الویت بندی پرداخت تسهیلات ایجاد کسب و کار در بررسی طرح ها به آقایان بیکار، خانم های سرپرست خانوار، خانم های بدسرپرست و ... از این قبیل افراد پرداخت می شود.

وی پیرامون علاقه مندی این صندوق برای ورود به حوزه کالاهای فرهنگی گفت:کالاهای فرهنگی آینده فرزندان کشور را می سازند و تولید کالاهای بومی و ایرانی اسلامی با اهمیت است. تا امروز ۱۰ میلیارد تومان در زمینه اسباب بازی تسهیلات پرداخت کرده ایم و چنانچه تفاهم نامه بر اساس همکاری مابین صندوق کارآفرینی امید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کالاهای فرهنگی تنظیم شود و به گونه ای باشد که وزارت ارشاد مبلغی را برای تجهیز مکان اعلام کند، صندوق کارآفرینی امید سه برابر همان مبلغ را به معرفی شدگان حوزه کالاهای فرهنگی به صورت تسهیلات پرداخت می کند.

گفتنی است دومین جایزه کالای فرهنگی با الگوی ایرانی-اسلامی با هدف شناسایی و تقدیر از خلاقان و نوآوران حوزه طراحی و تولید اسباب بازی، کتاب –اسباب بازی و نوشت افزار ۲۰ تا ۲۲ دی ماه سال جاری با همکاری موسسه فرهنگی پارپیرار در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با حمایت اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.