اهواز- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر تأمین اجتماعی نتواند معوقات گذشته خود را پرداخت کند بیمارستان ها بیماران تحت پوشش این بیمه را به صورت نقدی پذیرش خواهند کرد.

بی توجهی تأمین اجتماعی به پرداخت معوقات به ضرر مردم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح سه پروژه بهداشتی درمانی در اهواز به نیاز کشور در خدمت دهی به بیماران اعصاب و روان اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه افتتاح همزمان هزار تخت در بیمارستان های کشور که تا برای خدمت دهی ۲۰ ساله به این بیماران برنامه ریزی شده اند، هنوز نیازهای ما در درمان این بیماران برطرف نمی شود.

وی با بیان اینکه افتتاح پروژه ۱۲ تخت روانپزشکی در بیمارستان گلستان اهواز ظرفیت بالایی برای درمان این بیماران ایجاد می کند، گفت: حداقل ۱۰ هزار تخت دیگر در کشور برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به بیماران اعصاب و روان و به صورت اورژانسی نیاز است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیماران اعصاب و روان هم از سوی مسئولان و هم جامعه مورد بی مهری واقع می شوند، ادامه داد: همین امر باعث شده تا تعداد این بیماران افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: افزایش بیماران اعصاب و روان مختص جامعه ایران نیست اما روند رو به رشد این بیماران در ایران از متوسط جهانی بیشتر است.

قاضی زاده هاشمی در خصوص دلیل افزایش این بیماران را در ایران و بیشتر از متوسط جهانی گفت: بروز حوادثی مانند جنگ تحمیلی، حوادث رانندگی که سالانه نزدیک به ۱۸ هزار نفر از هموطنان را به کام مرگ می کشد، یا بلایای طبیعی مانند زلزله بم که ناگهانی جان بسیاری از مردم را می گیرد، همچنین آماربالای طلاق و اعتیاد در کشور و مشکلات اجتماعی، همه می تواند در بروز بیماری های اعصاب و روان نقش مؤثری داشته باشد.

وی همچنین به مطالبات بیمارستان ها از شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: تاکنون دستور رئیس جمهور در این خصوص آن طور که شایسته بوده اجرایی نشده است. مصوبه مجلس مبنی بر اینکه دولت هشت هزار میلیارد اوراق برای تأمین منابع مورد نیاز بیمه ها عرضه کند، به طور جامع محقق نشده است.

وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از اینکه بیمه تأمین اجتماعی به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده است، گفت:  در صورتی تامین اجتماعی نتواند معوقات گذشته را پرداخت کند طبیعی است بیمارستان ها برای ارائه خدمت به آنها دچار مشکل خواهند شد و مجبور می شوند که بصورت نقدی اقدام به پذیرش کنند و مشکلاتی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

وی با ابراز امیدواری از انجام طرح ایجاد شماره حساب حق درمانی که در آن اطلاعات حساب های درمانی به صورت شفاف ملاحظه شود، ادامه داد: اگر این دغدغه رئیس جمهور به طور جدی پیگیری می شد، ما اکنون کمبود اعتبار نداشتیم و آنچه مردم به عنوان حق بیمه به تأمین اجتماعی پرداخت کرده اند، وصول می شد.

قاضی زاده هاشمی در خصوص بیمه سلامت گفت: به نظر می رسد در حل مشکلات مردم در این بخش تعلل می شود. امیدوارم دستگاه های مربوطه کار خود را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهند.

گفتنی است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر خود، علاوه بر افتتاح هزار تخت روانپزشکی در کشور، مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شفا و بیمارستان شهید دکتر بغایی ۲ اهواز را افتتاح کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.