شهرکرد- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارچهارمحال و بختیاری گفت: کتابخوانی استفاده از فضای مجازی بین جوانان را کاهش می دهد و نهاد های فرهنگی از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش و اداره تبلیغات اسلامی فرهنگ مطالعه را در بین جوانان افزایش دهند.

کتابخوانی، استفاده از فضای مجازی بین جوانان را کاهش می دهد

به گزارش قدس آنلاین، سیامک سلیمانی دشتکی، ظهر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه گفت: باید به مبحث کتاب و کتابخوانی توجه ویژه ای شود و نقاط ضعف جامعه که همان بی علاقگی جوانان در کتابخوانی است حل شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه کتابخوانی استفاده از فضای مجازی بین جوانان را کاهش می دهد افزود: باید فرهنگ کتابخوانی در همه ارگان های دولتی نهادینه شود و نهاد های فرهنگی از جمله صداسیما، آموزش و پرورش و اداره تبلیغات اسلامی فرهنگ مطالعه را در جوانان افزایش دهند.

وی تصریح کرد: شهرداری های استان موظف هستند تا ۰/۵ درصد درآمد تعیین شده خود را در اختیار کتابخانه های عمومی استان قرار دهند تا کتابخانه های عمومی استان بتوانند به نحو احسن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه نهادینه کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: درخصوص افزایش فضای فیزیکی کتابخانه عمومی حافظ شهرکرد باید جلسه تخصصی کارشناشان فنی تشکیل شود و استحکام و مقاومت ساختمان کتابخانه عمومی حافظ را بسنجند تا اقدامات بعدی صورت بگیرد.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراها در ادامه این جلسه گفت: طبق قوانین وضع شده ملی ۰/۵ درصد از درآمد شهرداری های استان باید در اختیار کتابخانه های عمومی استان قرار گیرد.

ملک محمد محمودیان افزود: طبق این دستورالعمل درآمدی از جمله تسهیلات، وام ها و اعتبارات تملکی شهرداری ها جزء ۰/۵ درصد درآمدی که شهرداری ها باید به کتابخانه های عمومی بدهند، نمی باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس ۷۰درصد بودجه مصوب سال ۹۵ بدهی شهرداری های استان  در ۹ ماهه امسال ۶۱۶ میلیون تومان بوده است که از این مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان یعنی حدود ۴۲درصد طلب وصول گردیده است و ۳۵۰ میلیون تومان به کتابخانه های عمومی استان بدهی دارند.

محمودیان در پایان خاطرنشان کرد: طبق گزارشات شهرداری های شهرستان شهرکرد با پرداخت ۱۵۵ میلیون تومان بیشترین واریزی را داشته و شهرداری شهرستان کیار با پرداخت ۱ و نیم میلیون تومان کمترین واریزی را داشته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.